#kincsem

 

"Vajna ízlése olyan, mint felesége Instagram-posztjai"

A Filmalap-érával átlátható korszak köszöntött be a hazai filmgyártásban, amelyben a művészfilmesek is megfelelő összegből dolgozhatnak, és szabadon alkothatnak, az utóbbi években így a komoly nemzetközi elismerések is rendszeresek. A drágább közönségfilmek szereposztásába és végső vágásába azonban már a kormánybiztos is beleszól – olvasható az e heti HVG-ben.

hvg.hu hvg.hu

Nagy Ervin: „Most sem rugdosunk Orbán-bábut a színpadon”
 

Nagy Ervin: „Most sem rugdosunk Orbán-bábut a színpadon”

A Kincsem főszereplője, a Berlinben díjnyertes film alfahímje, a Katona új premierjének férfi hőse csak abban bízik, aki nem feküdt le a hatalomnak. Orbánt szerinte - a szokásos apafiguraként – a társadalom termelte ki magából, a társadalom pedig még nem tart ott, hogy egy kedves, intelligens belvárosi kultúrlény kelljen neki. Most elolvashatja a HVG-ben megjelent Nagy Ervin-interjú hosszabb, vágatlan verzióját.


A Viszkis, Kincsem, Budapest Noir – sok minden eldől a magyar filmről 2017-ben
 

A Viszkis, Kincsem, Budapest Noir – sok minden eldől a magyar filmről 2017-ben

A jövő év fordulópont lehet a Filmalap-érában: milliárdos támogatású közönségfilmek próbálják visszacsalogatni a nézőket a magyar filmekre, miközben Pálfi- és Mundruczó-szintű nevek várhatják az újabb nagy fesztiválszerepléseket – a Sundance-en és a Berlinalén pedig már ott is vagyunk. De mindez fordítva is elsülhet. Ilyen lesz a magyar film 2017-ben.

Bodnár Zsolt Bodnár Zsolt