A Mammutban nyit a lengyel luxusmárka
A gyorsan terjeszkedő lengyel cipőmárka, a CCC tavasszal a CBRE támogatásával a Mammutban nyitja meg első, budai prémium bevásárlóközpontban található üzletét.
A gyorsan terjeszkedő lengyel cipőmárka, a CCC tavasszal a CBRE támogatásával a Mammutban nyitja meg első, budai prémium bevásárlóközpontban található üzletét.
„A cukor 90 százaléka valószínűleg áfacsalt. Én örülnék annak, ha a számítástechnikában ilyen fantasztikus tisztaság lenne” – mondta az Átlátszónak Gálfi István, a QWERTY Computer tulajdonosa. A vállalkozó szerint a hazai IT iparágból indultak el azok az áfacsalási módszerek, amelyek átterjedtek más iparágakra is.
Egy euró, egy forint, egy dollár – ennyiért a legtöbb esetben egy bögrét, esetleg citromfacsarót kaphatunk a 100 forintos – ma már inkább egy eurós – boltban, ám vannak olyan esetek, amikor ennél sokkal többet is lehet vásárolni ezért a pénzért. Autógyár, áruházlánc, malom vagy szicíliai villa: ilyen cégek, épületek is keltek már el ilyen áron. Egyes vállalatok mindenáron meg akarnak szabadulni bizonyos érdekeltségeiktől, így bukkannak fel a jelképes összegű eladások.
Öt-hat évvel ezelőtt még pörgött az autó- és ingatlanpiac, sokkal többen jártak belföldre, külföldre nyaralni, és kultúrára is több jutott. A korábban középosztálynak tekintett – de erején felül teljesítő – csoportok tömegesen vonultak ki bizonyos fogyasztási szektorokból. Bármilyen nagyobb költés van porondon, azt ma zömében készpénzből intézik az emberek, alig van hitelből vásárló, és csak a tehetőseknek vannak új megtakarításaik. A középosztályról szóló sorozatunk második része.
A semmiből az ország egyik legnagyobb műszaki áruházláncát építette fel Fekete Zoltán, majd idén januártól elhagyta az Euronicsot, és Expert néven új műszaki üzletláncot indított el. Az Euronics így két részre szakadt, az ország egyik felében lévő boltok maradnak a márkánál, a másik feléből Expert lesz. Az üzleteket már el is kezdték narancssárgára festeni.
A CBA-nak készen kell állnia egy Magyarországról esetlegesen kivonuló bolthálózat egységeinek megvásárlására, mert többen is gyengélkednek – mondta Baldauf László, a CBA elnöke a Népszavának adott interjújában. A CBA-vezér cáfolta, hogy bármi közük lenne az áfacsalási botrányhoz, vagy hogy magyarként adnának el nem magyar termékeket.
Csődvédelmet kért a Gulliver játékáruház, zárt üzletekre és üzemen kívül helyezett honlapra talált az, aki ott akarta beszerezni ajándékait. A hír meglepte a szektor szareplőit, a hvg.hu úgy tudja, hogy a beszállítók egy része semmit nem érzékelt az esetleges fizetési problémákból, még a múlt héten is rendesen kifizették őket.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. az elmúlt hétvégén három üzletében éles üzembe állította a saját online kasszarendszerét.
A világszerte robbanásszerűen növekvő online kereskedelem egyre nagyobb részt követel magának az összkereskedelemből, miközben a szektor nagyágyúi a kelet-európai piacot is kezdik bekebelezni. A ShopAlike.hu-t működtető német startup olyan világcégeket megelőzve jelent meg a magyar piacon, mint a Zalando vagy az Amazon, de az ötletgazda és alapító Robert M. Maier hvg.hu-nak adott interjújában elmondta, hogy minden új webáruháznak örülnek, hiszen nem konkurenciát, hanem lehetséges partnert látnak bennük.
A Borháló franchise hálózat további borkereskedések nyitásával zárja az évet. A hálózat vidéken és Budapesten egyaránt intenzív terjeszkedést folytat, November vége óta átadtak két budapesti (Angyalföld, Kispest) egységük, valamint múlt héten Kecskeméten is Borháló borkereskedés nyílt.