Ez volt a szövegértési feladat a középszintű magyarérettségin
Szociológiai szakkifejezésekkel teli szöveget kell értelmeznie a diákoknak.
Szociológiai szakkifejezésekkel teli szöveget kell értelmeznie a diákoknak.
Javában zajlik a találgatás arról, melyik magyar költő, író művét kell majd elemezniük azoknak a diákoknak, akik középszinten érettségiznek magyarból hétfőn.
Közzétette az Oktatási Hivatal a középszintű magyarérettségi hivatalos megoldását.
Középszinten leginkább a szövegértési feladat okozhatott nehézséget a diákoknak a hétfői magyarérettségin: bár a szöveg érthető volt, a kérdések kevésbé – üzenték többen is. A műelemzés és a motivációslevél-írás kevesebb meglepetést tartogatott.
Véget ért hétfőn a középszintű magyarérettségi. Az Eduline közzétette a szövegértési és szövegalkotási feladatok szaktanárok által kidolgozott, nem hivatalos megoldásait.
Vagy a novellát, vagy a két verset kellett elemezniük a diákoknak a megadott szempontok szerint. 150 percük volt a befejezésre.
A szaktanár szerint Petőfivel nem lehet gond, a téma közel áll a diákokhoz, legfeljebb a szöveg műfaja - interjú - tartogathat meglepetéseket.
Egy Petőfi-kötetről szóló interjút kellett értelmezniük a diákoknak a középszintű magyarérettségin.
Országszerte véget értek a középszintű magyarérettségi írásbeli vizsgái. Idén papiruszokról szóló szövegen, valamint Tamási Áron, Vörösmarty Mihály, Illyés Gyula és Csoóri Sándor művein törhették fejüket a diákok. Íme a nem hivatalos megoldások.
A szövegértési feladatlapon található Moravcsik Gyula-írás a papiruszokról nem volt túl nehéz – mondta az Eduline-nak egy magyartanár, aki szerint a második részben pedig az érvelő fogalmazást választják idén is a legtöbben, de Tamási Áron novellája és a Vörösmarty–Illyés összehasonlító elemzés is jól megírható.
Szövegalkotásban Vörösmarty Mihály, Csoóri Sándor és Tamási Áron szövege közül választhattak a diákok a mai magyarérettségin.
Megérkeztek az első információk a magyarérettségiről: a diákok egy Kossuth-díjas bizantinológus művét kapták elemzésre.
Hétfő reggel a magyarral veszi kezdetét az idei május-júniusi érettségi időszak. Kövesse percről percre az első napot az Eduline-nal és a hvg.hu-val!
A módosítás után a Grendel Lajos szövegére vonatkozó kérdésre adható mindkét választ elfogadják. Az ominózus feladatnál arra kellett válaszolni, igaz-e, hogy Grendel Lajos a modernizmus korszakhatárnak tartja 1908-at. Az eredeti megoldókulcs szerint az állítás hamis, pedig valójában igaz.
Időhiányra, értelmezhetetlen feladatokra panaszkodtak az idei magyarérettségi írásbeli vizsgáját teljesítő diákok. Abban nagyjából minden intézményvezető egyet értett, hogy nehéz volt a 2015-ös feladatsor, különösen a szövegértéssel kapcsolatos feladatok. A diákok nagy többsége a novellaelemzést választotta a szövegalkotási tételek közül.
Megérkezett a nem hivatalos megoldás a középszintű magyarérettségi szövegalkotási és szövegértési feladataira.
Seneca-idézet, Bodor Ádám-novella, Tóth Árpád és Jékely Zoltán szerepelt a magyarérettségi második részében – írta az Eduline.
Grendel Lajos irodalomtörténeti szövegét kapták a diákok a magyarérettségi első tételeként – tudta meg az Eduline.hu.
A magyar nyelv és irodalom, valamint a magyar mint idegen nyelv írásbelikkel kezdődnek ma az idei érettségik.
A Magyartanárok Egyesületének elnöke szerint a legtöbb vizsgázó valószínűleg a második feladatot választotta, és a Márai Sándor-elbeszélést elemezte a magyarérettségin hétfőn. Arató László a középszintű érettségi leggyengébb pontjának az összehasonlító elemzést tartja, amely "már-már a kínosság határán áll".