#mozi

Imádta a miskolci közönség az új magyar csodafilmet

Kiosztották a 2016-os CineFest díjait, a gálán nagyot szakított egy dán világháborús dráma, de a legnagyobb tapsvihar Hajdu Szabolcs új filmjét, az Ernelláék Farkaséknál című alkotást övezte. Makk Károlyt Életműdíjjal tüntették ki.

hvg.hu

„A gyűlölettől teli bosszú helyett talán jobb egy pillanatra leállni”

Hogyan jutunk el a bosszúvágytól az irgalmas megbánásig – röviden így foglalható össze a Jameson CineFesten három díjjal szinte mindent megnyerő dán második világháborús mozi, A homok alatt. Martin Zandvliet valós tényeken alapuló műve hősei a kapituláció után Dániában fogva tartott német hadifoglyok. Olyan katonák, akik még szinte gyerekek. A dánok pedig arra kényszerítik őket, hogy felszedjék a tengerparton telepített aknákat. Talán mondanunk sem kell: kevesen élik túl.

Szalkai Réka

Hollywood legújabb áldozata: Edward Snowden

Oliver Stone alkotása a legrosszabb hollywoodi kliséktől bűzlő tanmesének indul, de végül egy pátosztól sem tartózkodó, helyenként mégis erőteljes feldolgozása lett a Snowden-sztorinak. Ha sokat nem is tesz hozzá a szivárogtatóról készült Oscar-díjas dokumentumfilmhez, legalább a bonyolult folyamatok képi megjelenítése miatt megérdemel egy próbát.

Bodnár Zsolt



Már a végletek között kell táncolni a legélvezhetőbb filmfesztivál címért

A korábbiakhoz képest még inkább az ellentmondásokról szólt az idei Velencei Filmfesztivál. Miközben az első napokban az Oscar-esélyes hollywoodi produkciók hozták lázba a Lidót, a díjátadó már a keményvonalas, bátor művészfilmekről szólt. Ez a kettősség, a vörös szőnyeg felületes csillogása, és a bemutatott mozik aktuálpolitikai vagy tabutémái miatt azonban a velencei seregszemle ebben a formában talán erősebb, mint valaha.

Bicsérdi Ádám
  • Bicsérdi Ádám
  • Bodnár Zsolt





Olyan a hangja, mint egy döglődő fókáé, de imádjuk

Meryl Streep legújabb, Oscar-esélyes produkciójában a világ legrosszabb énekesnőjének is nevezett Florence Foster Jenkinst kelti életre, de az élete alakítását nyújtó Hugh Grant még a színészistennőre is rátesz egy lapáttal. Ilyennek kéne lennie egy közönségfilmnek. Kritika.

Bodnár Zsolt


Legendák buktak el Velencében

Emir Kusturica csinált egy unalomig túltolt filmet azért, hogy együtt pancsolhasson Monica Belluccival, Terrence Malick bicskája pedig beletört az univerzum történetébe.

Bodnár Zsolt

Tom Hanksszel nem tudott mellélőni Clint Eastwood

A 86 évesen is lendületes rendezői karriert futó Clint Eastwoodra jellemző pátosz megvan a híres légikatasztrófát körbejáró Sully – Csoda a Hudson folyón című filmben is, de Tom Hanks megbízható, emberséges játékának köszönhetően ezt a veterán direktor jobb alkotásai közé sorolhatjuk.

Lichter Péter

Natalie Portman first ladyként zsebelheti be a második Oscarját

De nemcsak Portman makulátlan, megrázó játéka miatt zseniális film a Kennedy-gyilkosság után játszódó mozi: a Jackie-vel a dél-amerikai filmesek legnagyobbjaként előlépő, chilei Pablo Larraín úgy forgatta ki az életrajzi filmek kliséit, hogy egyenesen földbe döngölte a velencei közönséget.

Bodnár Zsolt


Belmondo, a mindörökké profi

A mozi gumiarcú komédiását provokatív és csábító antihősök, gengszter- és zsarufigurái emelték a világsztárok közé. A héten a velencei filmfesztiválon a 83 éves Jean-Paul Belmondo életművét Arany Oroszlánnal ismerik el.


15 film, amiért ősszel is érdemes lesz moziba menni

A csalódást keltő nyári blockbuster-szezon után végre jönnek az igazán jónak ígérkező filmek a mozikba, és szépen lassan beindul az Oscar-szezon is. Meryl Streep a világ legrosszabb operaénekese, Tom Hanks életmentő pilóta, Liam Neeson pedig egy óriási fa lesz, de jön az új Bridget Jones, a Snowden-film és A lány a vonaton filmváltozata is, valamint két ígéretes magyar filmet is nézhetünk szeptemberben és októberben.

Bodnár Zsolt

Botránypápáról és az univerzum születéséről szól idén Velence

Natalie Portman first lady lesz, Amy Adams a földönkívüliekkel kommunikál, Mel Gibson fegyver nélkül küldi háborúba főhősét, de újra támad A hét mesterlövész is. De nem csak a nagy hollywoodi produkciók vannak előtérben az idei Velencei Filmfesztiválon: Nick Cave új albumát fekete-fehér, 3D-s film kíséri, Terrence Malick végre elkészítette 40 éve húzódó gigaprojektjét az univerzum történetéről, a könyörtelen osztrák dokumentumfilmes, Ulrich Seidl pedig ezúttal az afrikai vadászturistákról rántja le a leplet.

Bicsérdi Ádám
  • Bicsérdi Ádám
  • Bodnár Zsolt