#mozi




Ilyen egy gyilkos szemén keresztül látni a világot
 

Ilyen egy gyilkos szemén keresztül látni a világot

A szubjektív beállítás révén a néző egy az egyben belehelyezkedhet egy szereplő nézőpontjába: ez a gyakran használt filmnyelvi eszköz a számítógépes játékokkal vált igazán ismertté, de története sokkal régebbre nyúlik vissza. A héten bemutatott, teljes egészében belső nézetből felvett Hardcore Henry apropóján érdemes végigvenni a filmtörténet legizgalmasabb szubjektív jeleneteit – vagy akár filmjeit.

Lichter Péter Lichter Péter

Végre egy film, amiben tényleg a néző a főhős
 

Végre egy film, amiben tényleg a néző a főhős

A Hardcore Henry a filmes E/1 mintapéldája, egy olyan vizuális újdonság, ami a belső nézetes, lövöldözős (FPS) videojátékokra épít. Vagyis másfél órán keresztül a néző lehet Hardcore Henry, aki a futurisztikus Oroszországban kényszerül helyretenni a gazembereket, miközben saját múltját is próbálja összerakni. A történet egyébként nem több egy tisztességes akciófilmnél, itt-ott sci-fi beütésekkel, de az izgalmas forma miatt érdemes mozijegyre áldozni.

Bodnár Zsolt Bodnár Zsolt






Valóra vált Nemes Jeles László rémálma
 

Valóra vált Nemes Jeles László rémálma

A mozi és a filmszalag melllett kampányoló rendező filmje, a Saul fia már akár telefonon is megnézhető. Közben a DVD- és Bluray-kiadás a Star Wars iránti érdeklődést is felülmúlhatja.

hvg.hu hvg.hu



A végső hang nélkül összebarkácsolt ostobaságnak tűnt a Star Wars
 

A végső hang nélkül összebarkácsolt ostobaságnak tűnt a Star Wars

A Saul fia diadalútja és Zányi Tamás mestermunkája szerencsésen ráirányította a figyelmet a filmkészítés egyik legjobban negligált területére, a hangra. A hangvágás, vagyis hangi utómunka – a vágáshoz hasonlóan – az egyik megkerülhetetlen része a filmalkotásnak. A hangkulissza a film legmélyén megbúvó, zsigerekre ható összetevő, amely nélkül elképzelhetetlen egy igazi film- vagy moziélmény.

Lichter Péter Lichter Péter





 

"Ha erősödik a diktatúra, a magyar film is jó márka lehet külföldön"

Nemes Gyula új filmje, a Zero egy szétlőtt Orbán-arckép miatt okozott felfordulást még tavaly. Andy Vajna sem volt elragadtatva tőle, de a rendező szerint ez természetes, hiszen filmjének célja a provokálás, a néző kifigurázása volt. Így azon sem csodálkozott, hogy néhány stábtag sem bírta végignézni a filmet. Nemes szerint egy kapitalizmusellenes filmnek igenis helye van a plázamozikban, a moziforgalmazás amúgy is siralmas állapotban van itthon, és minden magyar rendezőnek fel kéne tennie a kérdést, miért is készít filmet. És persze már gratuláltak neki a Saul fia miatt is, hiszen ő is Nemes.

Bicsérdi Ádám Bicsérdi Ádám