IDEA: Csak a fideszes szavazók szerint oltásellenes az ellenzék
Az intézet felmérése szerint a társadalom nagy része egyik pártot sem gondolja oltásellenesnek.
Az intézet felmérése szerint a társadalom nagy része egyik pártot sem gondolja oltásellenesnek.
Az állami milliárdokból indult médiaképzésnek nézett utána a Szabad Európa Rádió. A képzésben részt vevők maguk is tisztában vannak vele, hogy a programban kormánylapok és a közmédia számára nevelnének utánpótlást, de legalább jól fizetnek.
A kormány dicséretét sulykoló kommunikációs gépezet egyértelműen a „baráti” beszállítókat és médiafelületeket részesíti előnyben.
Alaposan betámadta a kormánypropaganda Karácsony Gergely budapesti főpolgármestert nyelvtudásának hiányosságai miatt: angolul kérdező riporter várta a Városházán, miközben arról írnak, milyen drága számára a tolmács. Igaz, a személyeskedő jellegű támadásokhoz az ellenzék vezetésére legesélyesebbnek tartott politikus maga szolgáltatott apropót, amikor egy interjúban lekövérezte Orbánt. A nyelvtudáson kívül lehet még a tárban ügy, amin elcsámcsoghat a revolvermédia.
Már több mint negyven országban, köztük Magyarországon is használják a koronavírus elleni Szputnyik V oltóanyagot, ám Oroszországban a polgárok kétharmada továbbra sem hisz a vakcinában és nem hajlandó azt beadatni magának. A jelenség az orosz hagyományokkal, a kapkodással, illetve a külföldre irányuló orosz propaganda nem kívánt mellékhatásaival magyarázható.
Kovács Andrást nemrég még a bíróság ítélte el nem jogerősen, most a miniszterelnök előterjesztésére kapott kitüntetést a köztársasági elnöktől.
A kormánykommunikáció mellett a vadászati kiállítás és az állampapírok reklámozására is nagy pénzek mentek el.
Egymásra találnak az illiberális nagyhatalmak, ha a nyugati oltások sározásáról van szó. A Spiegel szerint mostanában a kínai propaganda pont olyan összeesküvés-elméleteket terjeszt, amiket korábban az orosz kormánytól ismert meg a világ.
Egy 1300 kamu helyi lapból álló, politikai célokat kiszolgáló hálózat működését leplezte le nemrégiben a New York Times. Elemzők szerint a helyi lapok számának drasztikus visszaesése nem jó a demokráciának.
Orbán Viktor a közrádióban osztotta meg gondolatait a járványról, az orvosok béremeléséről, az unióból érkezett kritikákról, a politikusi szakma színvonaláról és a homoszexualitásról.
A hatalom propagandistái cinikus módon, a jogállamiság védelmezőinek szerepébe bújva támadják azt, aki nyilvánosan gondolkodik azon, hogy egy esetleges ellenzéki győzelmet követően a jogállam jogállami módszerekkel helyreállítható-e, avagy más megoldást kell találni. Az ELTE tanárának, az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet munkatársának véleménycikke.
Több mindenben is tévednek a NER propagandistái. Sőt, alapvetően tévednek: az általuk gúnyosan "független objektívnek" nevezett sajtó nem a pálya másik térfelén áll, nem ugyanabban a dimenzióban helyezkedik el. Vélemény.
A The Guardian brit napilap oknyomozója arra jutott, hogy Facebook nem minden országban számolja fel azokat a kamuprofil-hálózatokat, melyeket a helyi hatalom az ellenfelek lejáratására és a saját pozíciója megerősítésére hoz létre.
Az innovációs minisztérium szerint a meglepően rosszul teljesítő kiskereskedelem tulajdonképpen nagyon jól teljesített decemberben, illetve voltaképpen annyira azért mégsem, de csak azért, mert az emberek keveset tankoltak, és a vírustól való félelmükben elnapolták a karácsonyi lapostévé-vásárlásokat.
A Rosszija 1 riportja többször is utal az ellenzéki aktivista Putyin palotáját leleplező filmjére, de azt is állítja, hogy külföldi titkosszolgálatok állnak az egész mögött.
A nyitott társadalmak szinte védtelenek a dezinformációs törekvésekkel szemben, amelyek mögött sokszor nagyhatalmak és ezen belül az oroszok állnak. Az ellenőrizni hivatott újságírás válságban van, a politikusok befolyásolásának pedig kifinomult eszközrendszere van.
A képviselő szerint már most kiderült, hogy az 1,8 millió válasz hazugság.
A miniszterelnökséget vezető miniszter a úgy fogalmazott, hogy "homoszexuális propagandának" nincs helye a gyerekek körében.
Az elmúlt időszakban két olyan hálózatot is felszámolt a Facebook, amely kamu profilokon keresztül terjesztett kormánypropagandát – áll a cég legfrissebb jelentésében. Az egyik Kínához, a másik a Fülöp-szigetekhez kapcsolható.
Csak a videó 150 millió forintba kerülhetett az "Igazság, erő, felemelkedés" kampányban. És ez csak egy csepp a tengerben, hiszen a kormány több tízmilliárdot költött az utóbbi időszakban olyan hirdetésekre, amelyeknek az értelmét nagyítóval kell keresni.