Rendben, hogy az Aventador összkerékhajtású, de talán mégse homokfutó - videó
Egy tehetős arab úriember úgy gondolta, hogy az Aventador Roadstert kipróbálja süppedős homokban.
Egy tehetős arab úriember úgy gondolta, hogy az Aventador Roadstert kipróbálja süppedős homokban.
A rallycross (RX) talán az egyik legjobban fejlődő szakága az autósportnak. A nézők jól látnak minden akciót, a versenyzők pedig egyáltalán nem kímélik egymás, egy kis „sunyiság” itt simán belefér.
Újra versenyautóba pattant a ralisport legendája, Tommi Mäkinen: a Toyota gyári csapatának élére nemrégiben kinevezett négyszeres világbajnok sutyiban tesztelt, de nem azt a Yarist, amellyel a japán márka 2017-ben visszatér a rali-vb-re (WRC).
Nem mostanában, hanem tavaly készült a videófelvétel egy lengyelországi ralisprint futamon, ám annyi bizonyos, hogy a parányi versenygép megér egy misét…
A szeme kigúvadhatott mindkét résztvevőnek, akkorát kellett fékezi a ralisnak, hogy ne legyen hatalmas csattanás. És a traktoros reakcióideje sem lebecsülendő.
Annyira közel merészkednek a pálya széléhez, hogy szinte centikre repkednek az orruk előtt a versenyautók. Arról nem is beszélve, hogy pont az arcukba kapják a felverődő kavicsokat és még a kamerát is majdnem kitépi az egyikük kezéből a padlógázon érkező Kubica.
Különleges módját választotta az ünneplésnek a Ford romániai részlege annak apropóján, hogy a Craiovában működő motorgyártó komplexumban elkészült a 400 ezredik hajtómű a létesítmény 2012. májusi indulása óta.
Történelmileg igazolt tény, hogy ralizni akkor is lehet, ha esetleg hiányzik egy kerék az autóról. A sportág világnagyságai már több ízben is megmutatták ezt, arra viszont – valószínűleg – még ők sem voltak képesek, hogy kormány nélkül döngessek egy-egy gyorsasági szakaszon.
Kiállítási darabnak szánják a jövő heti GTI találkozóra, ahol a platós Fabia is felbukkan.
Egy francia raliversenyen szenvedett balesetet a hétvégén egy francia versenyzőpáros. A Citroen C2 versenyautó szinte a felismerhetetlenségig összeroncsolódott, de a sofőr és a navigátor sértetlenül megúszta.
Sebességi Guiness-rekordot állított fel a korábbi négyszeres ralivilágbajnok Juha Kankkunen, de ezúttal nem raliautóval, hanem egy finn traktorgyár portékájával száguldozott az exraklasszis pilóta.
A 114 éves múltra visszatekintő Skoda Motorsport részleg új fejezetet nyithat raliautóinál: a Super 2000-es autóik után jöhetnek a Fabia R5-ösök.
Jari Huttunen egy tempós kanyarban kicsúszott és felborult az Astra Gsi-vel, de ahogy lendületből a kerekein landolt, már nyomta is tovább a gázt.
A nyolcszoros olasz ralibajnok Paolo Andreuccinak ez most sikerült, hiszen végigkergethette a Peugeot 208 versenyautóját az Etna vulkáni törmelékkel borított lankáin.
Kevés konkrétumot árultak el a német mérnökök a ralivilágbajnoki címvédő Polo R WRC-ről, de azt igen, hogy könnyebb és gyorsabb, mint az elődje.
A lengyel motoros halálának körülményei még nem tisztázottak. Holttestét 300 méterre a pályától találták meg, nem viselt sisakot, és motorján nem látszottak ütközés nyomai.
A nyolcvanas évek elejét uraló B-csoportos raliautók egyik legnagyobb klasszikusa volt az Audi S1. A „szörnynek” is becézett jószágot még mindig egy svéd öregúr vezeti a leglátványosabban.
Noha a leleplezési ceremóniát november 29-én tartják az Essen Motor Show keretein belül, a Skoda már most közreadott néhány hivatalos fotót a Fabia harmadik generációjának alapjaira épített új R5-ös versenygépről.
A tavaly áprilisi ralin a versenyzők rosszul rögzítették az itinert, 500 méterrel arrébb tették a célt. Ezért a késő esti rossz látási viszonyok közepette a raliautó nekiment egy másik autónak, és elgázolt négy versenybírót, akik közül ketten súlyosan, ketten könnyebben sérültek. Az ügyészség vádat emelt, és pénzbírság kiszabását indítványozza az ügyben.
November 29-én, az Essen Motor Show keretein belül mutatja be várva új raliautóját, a Fabia R5-öst a Skoda.