Megkapta a zöld lámpát a Skoda új csúcsgépe

A 114 éves múltra visszatekintő Skoda Motorsport részleg új fejezetet nyithat raliautóinál: a Super 2000-es autóik után jöhetnek a Fabia R5-ösök.

  • hvg.hu hvg.hu
Megkapta a zöld lámpát a Skoda új csúcsgépe

A homologizációs folyamat véget ért, a FIA, a Nemzetközi Automobil Szövetség megadta az engedélyt a kocsinak, így az éles bemutatkozás sem várathat magára sokat.

Skoda

A Skoda az utóbbi években a Super 2000-es specifikációjú Fabiával szerepelt a ralizás világában, de már évekkel ezelőtt eldöntötték, hogy a kétliteres szívómotorról áttérnek az R5-ös specifikációra, amelyben 1,6 literes, turbós erőforrásnak kell dolgoznia. Ennek megfelelően az új Fabián alapuló raliautó 1230 kilogrammos, ötfokozatú szekvenciális váltóval és összkerékhajtással.

A fejlesztésben olyan nevek vettek részt, mint Jan Kopecký, Esapekka Lappi, vagy Freddy Loix. A homologizációs folyamat során 10 ezer kilométert tettek meg a kocsival; aszfalton, murván, havon egyaránt kipróbálva.

Skoda
Skoda



Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.