Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#teherautópiac

MTI Autó

Nem nagyon veszik a teherautókat

Keresletcsökkenést érzékelnek az utóbbi időben egyes nagy európai teherautó-gyártók, mert az Európában és az Egyesült Államokban tapasztalt problémák miatt óvatosabbak lettek a vásárlók. A kereslet – a konjunktúra alakulásának egyik szemléletes mutatója – nemcsak Európában lanyhul, de lassabban csordogálnak a megrendelések a Közel-Keletről is.

Autó

Mi a helyzet a teherautó-piacon?

A nagy- vagy nehézteherautó-piacon 2010 őszétől következett be kedvező változás, azaz a válság két évig tartott. A javulás nagyon lassú. 2010 első felében kevés üzletet kötöttek a kereskedők, havonta száz jármű talált gazdára. Az év második fele lényeges emelkedést, szinte duplázást hozott az előző évi alacsony bázisadatokhoz képest. Novemberben már 285 járművet jelentettek le a forgalmazók a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE). Így a teljes tavalyi évet nézve 36 százalékos volt a növekedés a 2009-es évhez képest: akkor 1467, 2010-ben már 1994 volt a magyarországi képviseletek által értékesített nagy teherjárművek száma. A legtöbbet a DAF tudta eladni, 468-at, a dobogóra a Volvo 413, a Scania pedig 372 járművel került fel.

hvg.hu Autó

Olcsó a teherautó, mégsem veszik

Ha a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 20-30 százalékkal csökken, akkor a szállítási szolgáltatás 40-60 százalékkal zuhan – jellemzi a nagyhaszonjármű-piaci konjunktúraérzékenységet Berkó László, a Volvo Hungary marketingmenedzsere. A tavalyi adatok ezt látszanak alátámasztani: ha az összes új 3,5 tonna fölötti jármű értékesítését nézzük, 2008-hoz képest 2009-ben 62 százalékkal kevesebb autót adtak el, ezen belül a 3,5–6 tonnás furgonok körében 50, a 6–15 tonna közötti teherautóknál 61, a 15 tonna fölötti nehéz-teherautóknál pedig 67 százalékos volt a mínusz. A szállítási teljesítmény (érték) 2009-ben ennél is jobban, 90 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az értékesítés ezzel a tíz évvel korábbi szintre esett vissza - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

Ilyen még nem volt: veszélyes appok csúsztak át az Apple rendszerein, ellophatják a jelszavait

Ilyen még nem volt: veszélyes appok csúsztak át az Apple rendszerein, ellophatják a jelszavait

Fegyverrel hadonászott egy 15 éves fiatal az amerikai repülőtéren, egy repülőgépet akart ellopni

Fegyverrel hadonászott egy 15 éves fiatal az amerikai repülőtéren, egy repülőgépet akart ellopni

Videó: Vonat elé hajtott a rendőr, eltiltották a vezetéstől

Videó: Vonat elé hajtott a rendőr, eltiltották a vezetéstől

Túlélte a francia kormány az ellene indított bizalmatlansági szavazást

Túlélte a francia kormány az ellene indított bizalmatlansági szavazást

Egy éve állt le a gőzhenger: ma már többnyire Magyar Péter után fut a Fidesz

Egy éve állt le a gőzhenger: ma már többnyire Magyar Péter után fut a Fidesz

Van egy lista, amely szerint Bukarest áll az EU élén, és a Dunántúl nagy része is a legjobbak közé tartozik

Van egy lista, amely szerint Bukarest áll az EU élén, és a Dunántúl nagy része is a legjobbak közé tartozik

Karácsony a Mini-Dubajról: Budapest mindent vállal, amit az arab befektető vállalt

Karácsony a Mini-Dubajról: Budapest mindent vállal, amit az arab befektető vállalt

Hatsávossá bővül az M1-es autópálya Budapest és Győr között

Hatsávossá bővül az M1-es autópálya Budapest és Győr között

Trump gázai „őrültségét” próbálja értelmezni a világ, a közel-keleti Riviéra ötletén arab származású szavazói is kiakadtak

Trump gázai „őrültségét” próbálja értelmezni a világ, a közel-keleti Riviéra ötletén arab származású szavazói is kiakadtak

A címlapról ajánljuk