Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#teherautópiac

MTI Autó

Nem nagyon veszik a teherautókat

Keresletcsökkenést érzékelnek az utóbbi időben egyes nagy európai teherautó-gyártók, mert az Európában és az Egyesült Államokban tapasztalt problémák miatt óvatosabbak lettek a vásárlók. A kereslet – a konjunktúra alakulásának egyik szemléletes mutatója – nemcsak Európában lanyhul, de lassabban csordogálnak a megrendelések a Közel-Keletről is.

Autó

Mi a helyzet a teherautó-piacon?

A nagy- vagy nehézteherautó-piacon 2010 őszétől következett be kedvező változás, azaz a válság két évig tartott. A javulás nagyon lassú. 2010 első felében kevés üzletet kötöttek a kereskedők, havonta száz jármű talált gazdára. Az év második fele lényeges emelkedést, szinte duplázást hozott az előző évi alacsony bázisadatokhoz képest. Novemberben már 285 járművet jelentettek le a forgalmazók a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE). Így a teljes tavalyi évet nézve 36 százalékos volt a növekedés a 2009-es évhez képest: akkor 1467, 2010-ben már 1994 volt a magyarországi képviseletek által értékesített nagy teherjárművek száma. A legtöbbet a DAF tudta eladni, 468-at, a dobogóra a Volvo 413, a Scania pedig 372 járművel került fel.

hvg.hu Autó

Olcsó a teherautó, mégsem veszik

Ha a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 20-30 százalékkal csökken, akkor a szállítási szolgáltatás 40-60 százalékkal zuhan – jellemzi a nagyhaszonjármű-piaci konjunktúraérzékenységet Berkó László, a Volvo Hungary marketingmenedzsere. A tavalyi adatok ezt látszanak alátámasztani: ha az összes új 3,5 tonna fölötti jármű értékesítését nézzük, 2008-hoz képest 2009-ben 62 százalékkal kevesebb autót adtak el, ezen belül a 3,5–6 tonnás furgonok körében 50, a 6–15 tonna közötti teherautóknál 61, a 15 tonna fölötti nehéz-teherautóknál pedig 67 százalékos volt a mínusz. A szállítási teljesítmény (érték) 2009-ben ennél is jobban, 90 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az értékesítés ezzel a tíz évvel korábbi szintre esett vissza - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

26 033 298 000 forint osztalékot fizet a Mészáros és Mészáros Zrt.

26 033 298 000 forint osztalékot fizet a Mészáros és Mészáros Zrt.

Ferrari-konkurens lesz az Alpine első utcai hiperautója

Ferrari-konkurens lesz az Alpine első utcai hiperautója

Óriásit zuhant tavaly a mérgezésekről és halálos balesetekről hírhedt SungEel akkufeldolgozó

Óriásit zuhant tavaly a mérgezésekről és halálos balesetekről hírhedt SungEel akkufeldolgozó

Most végre a saját eszközükkel lehet keresztbe tenni a bűnözőknek

Most végre a saját eszközükkel lehet keresztbe tenni a bűnözőknek

Sántít a saját láb, négy év alatt negyedszer lett veszteséges Orbán Ráhel bababoltja

Sántít a saját láb, négy év alatt negyedszer lett veszteséges Orbán Ráhel bababoltja

Az új vezérigazgató magyarázza a hibát, amiért a régi távozott: nem értette meg a cég, hogyan működik a való világ

Az új vezérigazgató magyarázza a hibát, amiért a régi távozott: nem értette meg a cég, hogyan működik a való világ

Ez a 30 legveszélyesebb baleseti gócpont Magyarországon

Ez a 30 legveszélyesebb baleseti gócpont Magyarországon

Rázuhant egy 320 kilós szikla, de a haja szála sem görbült egy alaszkai turistának

Rázuhant egy 320 kilós szikla, de a haja szála sem görbült egy alaszkai turistának

Mészáros Lőrinc cégétől bérel 72 millió forint értékben autókat az Állatorvostudományi Egyetem

Mészáros Lőrinc cégétől bérel 72 millió forint értékben autókat az Állatorvostudományi Egyetem

A címlapról ajánljuk