"A Fidesz egy pattanás egy mocsári tündér fenekén" - Túlélheti ‘26-ot a NER?
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Keresletcsökkenést érzékelnek az utóbbi időben egyes nagy európai teherautó-gyártók, mert az Európában és az Egyesült Államokban tapasztalt problémák miatt óvatosabbak lettek a vásárlók. A kereslet – a konjunktúra alakulásának egyik szemléletes mutatója – nemcsak Európában lanyhul, de lassabban csordogálnak a megrendelések a Közel-Keletről is.
A müncheni MAN-csoport szóvivője arról adott tájékoztatást, hogy gondosan figyelik a piaci fejleményeket, és a megrendelések alakulásától függően csökkentenek egyes műszakokat.
A Daimlernél egyelőre még nem tapasztalnak változást, szóvivőjük szerint január-augusztus között világszerte 256 ezer teherautót adtak el, 18 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, és a termelési kapacitások 2012 első negyedévéig teljesen le vannak kötve.
A teherautó-gyártó ágazatot igen súlyosan érintette a 2008-as gazdasági válság, majd a szakma rohamtempóban kezdett magához térni: augusztusban például kategóriától függően 14-29 százalékkal több új teherautó kapott rendszámot az Európai Unióban, mint egy évvel korábban.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.