szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Keresletcsökkenést érzékelnek az utóbbi időben egyes nagy európai teherautó-gyártók, mert az Európában és az Egyesült Államokban tapasztalt problémák miatt óvatosabbak lettek a vásárlók. A kereslet – a konjunktúra alakulásának egyik szemléletes mutatója – nemcsak Európában lanyhul, de lassabban csordogálnak a megrendelések a Közel-Keletről is.

A német Volkswagen csoporthoz tartozó svéd Scania teherautó-gyár hétfőn már be is jelentette, hogy november 1-jétől visszafogja termelését európai üzemeiben: globálisan 10-15 százalékkal veszi vissza a gyártást a harmadik negyedév végi állapothoz képest. Ez egyebek mellett azt jelenti, hogy 1400-ból nem hosszabbítják meg mintegy 900 kölcsönzött dolgozó szerződését.

A müncheni MAN-csoport szóvivője arról adott tájékoztatást, hogy gondosan figyelik a piaci fejleményeket, és a megrendelések alakulásától függően csökkentenek egyes műszakokat.

A Daimlernél egyelőre még nem tapasztalnak változást, szóvivőjük szerint január-augusztus között világszerte 256 ezer teherautót adtak el, 18 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, és a termelési kapacitások 2012 első negyedévéig teljesen le vannak kötve.

A teherautó-gyártó ágazatot igen súlyosan érintette a 2008-as gazdasági válság, majd a szakma rohamtempóban kezdett magához térni: augusztusban például kategóriától függően 14-29 százalékkal több új teherautó kapott rendszámot az Európai Unióban, mint egy évvel korábban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!