#vonat









20-30%-kal több vonat közlekedhet, már sínen van az ötlet
 

20-30%-kal több vonat közlekedhet, már sínen van az ötlet

GPS és kamera nélkül működhet majd az a vasúti forgalomirányítás, amely a sínek mágneses permeabilitásán („áteresztőképességén”) alapul. A vasúti sínek tulajdonságaira szigorú előírások vonatkoznak, de egy dologra nem ügyelnek a gyártás közben: a permeabilitásra. Így a sínek minden darabkájának mágneses tulajdonságai annyira eltérőek, mint az emberek ujjlenyomata.

HVG HVG




Emberkísérlet a MÁV-on: ennél egzotikusabb már nem lesz a vonatozás Magyarországon
 

Emberkísérlet a MÁV-on: ennél egzotikusabb már nem lesz a vonatozás Magyarországon

Izgalmas dolog a vasút, de ha valahonnan valahová el akarunk jutni, nem biztos, hogy a MÁV-ot érdemes választani. Ez volt a legfontosabb tanulsága nyaralásnak álcázott önkínzó tesztünknek: munkatársunk két hét alatt 2340 kilométert vonatozott, és nemcsak azt állapította meg, hogy a MÁV-imázs egyik legfontosabb eleme a késés, hanem azt is, hogy a hivatalos menetrendet makacsul nem igazítják hozzá a valósághoz.