#vonat





Késő esti vonatokkal csábítják a vasútra azokat, akiknek túl drága a benzin, megnéztük, sikerrel járnak-e
 

Késő esti vonatokkal csábítják a vasútra azokat, akiknek túl drága a benzin, megnéztük, sikerrel járnak-e

Négy megyeszékhely maradt még mindig, ahova este nyolc előtt elmegy az utolsó vonat Budapestről. A fővárosi agglomerációban eközben jócskán bővítették az elmúlt években a késő esti és éjszakai vasúti menetrendet, és már néhány nagyobb távolságot lefedő vonalon is járnak vonatok szinte egész éjjel. De vajon mennyire vevők erre az utasok, és tervez-e bővítést a MÁV?






Mennyit gyorsult a vonatozás Magyarországon a XX. század eleje óta?
 

Mennyit gyorsult a vonatozás Magyarországon a XX. század eleje óta?

Siófokra alig több mint két óra alatt el lehetett jutni 1900-ban vonaton Budapestről, Szegedre három óránál valamivel hosszabb volt az út, de volt olyan éjszakai vonat is, amely majdnem nyolc óra alatt zötyögött el Miskolcra. A késő esti elővárosi közlekedés mai szemmel nézve is meglepően jó volt, Budapestet kihagyni az ország keleti és nyugati fele közötti utazásból pedig már jóval Trianon előtt is szinte lehetetlen küldetésnek számított. XIX. századi és XX. század eleji vasúti menetrendeket olvasgattunk, hogy megnézzük, mi minden változott azóta.






Négyszeres túljelentkezés volt Magyarországon az ingyenes vonatbérletekre
 

Négyszeres túljelentkezés volt Magyarországon az ingyenes vonatbérletekre

Bár a magyar kormány azt már elintézte, hogy ideiglenesen a magyar diákok ne vehessenek részt az Erasmus-programban, több mint ezer magyar fiatal ingyenes vonatbérletet kapott az EU-tól, amellyel bárhová utazhatnak az Európai Unión belül, illetve a programban részt vesz Izland, Liechtenstein, Norvégia, Észak-Macedónia, Szerbia és Törökország is.

EUrologus EUrologus