szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy divatlapban kritizálja a divatipart.

Először jelent meg a Vogue skandináv kiadása, a címlapján pedig rögtön Greta Thunberg tesz hitet egy fenntarthatóbb divat mellett. A címlapfotóval felvezetett interjúban a klímaaktivista arról beszél, hogy a divatiparnak oroszlánrésze van a klímaválságban, nem is szólva arról, hogy hozzájárul a tömegtermelésben dolgozók kizsákmányolásához.

Tudhatjuk-e biztosan, hogy a ruhánk nem kényszermunkával készült?

Az ujgur kényszermunka miatt az USA már minden, a kínai Hszincsiang régióból érkező termék importját betiltaná, Olaszországban ezer eurós luxustáskákról derült ki, hogy kizsákmányolt emberek gyártják. De mit tehet egy átlagos vásárló, ha nem akar olyan ruhadarabot, amely kényszermunka révén került a polcokra vagy az internetes kosarába?

Thunberg a Facebook-oldalára is kitette a Vogue-címlapot, és arra figyelmeztetett, hogy a magukat etikusnak, zöldnek, fenntarthatónak nevező divatkampányok szinte soha nem azok. „Nem lehet a jelenlegi világban fenntarthatóan fogyasztani a tömegtermeléssel előállított divatot” – írta.

Thunberg az interjúban elmondta, hogy három éve nem vásárolt ruhát, és amit három éve vett, az is használt volt.

 

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!