szerző:
Galicza Dorina
Tetszett a cikk?

Súlytalanságra hajazó ülés, borhűtő és térhatású hangrendszer – mutatjuk, mit tud a Bombardier Challenger 3500.

“Irányt szab annak, hogy milyen lehet a magánrepülőgépes utazás” – így hirdeti magát honlapján az a Bombardier Challenger 3500 privát jet, amelynek egyik példányára az Átlátszó információi szerint Mészáros Lőrinc is szemet vetett, sőt, minden jel szerint már be is szerezte. A magángép kivételesen sima repülési élményt ígér és a gyártó szerint “a teljesítmény és a megbízhatóság tökéletes kombinációját nyújtja” és mindezek mellett még a fenntarthatóságot és a környezetbarát megoldásokat is fontosnak tartja, ami valószínűleg a lehető legnagyobb paradoxon egy olyan közlekedési eszköznél, amely maximum tíz főt tud szállítani.

Átlátszó: új luxusrepülőn utazgatnak Mészáros Lőrincék?

Kapcsolatot talált az Átlátszó egy újabb, 9,6 milliárd forintos magánrepülőgép és Mészáros Lőrinc között. A gép a vállalkozó köre által eddig is használt magángépnek egy újabb, drágább verziója.

A Challenger 3500 a dizájnt és a technológiát ötvözi és kivételesen büszke a saját szabadalmú Nuage székére, olyannyira, hogy ennek külön aloldalt szenteltek a honlapon. Mint írják, az ülés az otthoni luxuskanapé kényelmét ötvözi az irodai szék ergonómiájával, az állítható fejtámla és a kinyújtható lábtámasz olyan fél-fekvő pozícióba állítható, amivel súlytalannak érezhetjük magunkat utazás közben. Mármint mi és az olvasók többsége nem, de Mészáros és vendégei igen. 

Mindezek mellett az ülés alja egy ponton rögzített és forgó tengellyel rendelkezik, vagyis – akárcsak egy irodai székkel – ezzel is lehet forogni, az alsó fele pedig ívelt, hogy az utasok kényelmesen tudják behajlítani a térdüket. Ráadásul a székek kézzel készülnek, a vevő pedig “közel végtelen számú” opcióból választhat a legmagasabb minőségű bőr- és szövetborítások közül.

Challenger 3500 Aircraft Interior Walkthrough

Experience an expert-guided walkthrough of the Challenger 3500 aircraft interior cabin

A fedélzetre lépve egy három köbméteres tárolóhelyiség, egy gardrób és egy konyha fogadja az utasokat, ahol kedvenc kávéfőzőjüknek is van fenntartva hely, be lehet építeni mikrót, vagy akár egy sütőt is. De a gép árában benne van a két fiókos mélyhűtő, egy borhűtő, valamint egy vitrin is, így a fapados szendvicsek helyett akár egy teljes üzleti vacsora feltételei is adottak. Ezzel szemben a mosdóról nem derül ki túl sok információ, de állítólag van benne egy nagy tükör. 

Maga a kabin zajszűrő ajtókkal választható el az előszobától és a pilótafülkétől, kivételesen csendes utazási élményt ígérve ezzel. A 7,7 méter hosszú, 2,2 méter széles és 1,83 méteres belmagasságú utastér berendezése variálható, legfeljebb tíz szuperextrás szék fér el benne, de egy háromszemélyes díványt is el lehet helyezni. Az ülésekből húzható elő a kisasztal, oldalt pedig hangulatvilágítással ellátott zsebek találhatók, a kényelmi funkciók pedig a karfán elhelyezett nyomásérzékelő gombokkal állíthatók. 

Szokatlan megoldás, hogy a kabinban egyetlen, 4K felbontású és 61 centiméteres kijelző található, ehhez azonban könnyedén lehet csatlakoztatni az utasok saját okoseszközeit. Attól sem kell tartani, hogy ezek túl hamar lemerülnének, ugyanis vezeték nélküli töltésre is van lehetőség, internetkapcsolat pedig (némi földrajzi megkötéssel) felszállástól leszállásig rendelkezésre áll. 

A képernyő térhatású hangrendszerrel párosul, amelyet lehet optimalizálni attól függően, hogy éppen hol foglal helyet az utas. Bizonyos funkciók, így a világítás, a hőmérséklet, a házimozi-rendszer és a friss utazási információk pedig hangvezérléssel érhetők el vagy állíthatók, hogy garantáltan ne kelljen felkelni a nagyon kényelmes székekből. 

Challenger 3500 The smartest cabin in the industry

When it comes to purposeful technology, the Challenger 3500 aircraft leads the way. It introduces several industry-first features, including voice-control, unmatched 4K entertainment, first-in-class wireless chargers and a true bring-your-own-device cabin philosophy, making it the smartest and most technologically advanced aircraft in its class.

Bár újonnan 9,6 milliárd forintba kerül, éves fenntartási költsége pedig 1 milliárd forint a Challenger 3500-nak, ezért cserébe olyan kabinnyomást ígér, mintha csak az amerikai Colorado állam beli Denverben sétálnánk, a légkondi pedig kevesebb mint két perc alatt képes cserélni a teljes kabin levegőjét. 

Kialakításának köszönhetően pedig a 21 méter hosszú és ugyanilyen széles magángép képes a különösen meredek fel- és leszállásra, így olyan nehezebben megközelíthető úticélok is szóba jöhetnek, mint az aspeni síparadicsom, a tóparti Lugano vagy Hawaii fővárosa, Honolulu. Az emlékezetes utaknak egyedül az szabhat határt, hogy legfeljebb 6300 kilométert tud megtenni a Bombardier csodája, így Budapest és New York között már muszáj lenne leszállnia tankolni, de Dubajig, vagy akár Novoszibirszkig könnyedén elrepül. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!