Kitiltja a brit divatlánc azokat a vásárlóit, akik túl sok ruhát küldenek vissza

Az Asos szerint néhányan átlépik a jóhiszeműség kereteit, az érintettek viszont fel vannak háborodva.

  • HVG HVG
Kitiltja a brit divatlánc azokat a vásárlóit, akik túl sok ruhát küldenek vissza

A brit Asos divatlánc termékeivel itthon legfeljebb turkálókban találkozhatunk, az Egyesült Királyságban viszont komoly felháborodást keltett, hogy kitiltották online felületükről azokat a vásárlóikat, akik túl sok ruhát küldtek vissza.

A BBC azt írja, hogy az Asos már tavaly mintegy kétezer forintnyi díjat számolt fel azoknak, akik gyakran küldtek vissza termékeket, és 40 fontnál kevesebb értékű ruhát tartottak meg egy megrendelésből. A cég most közleményében azt írta, hogy vásárlóik egy kis csoportjának tevékenysége kívül esett a jóhiszeműség keretein.

Valójában már 2019-ben figyelmeztették a vásárlóikat arról, hogy megszüntethetik online fiókjaikat, ha ilyen magatartást tanúsítanak, de a kemény fellépés a múlt hétig váratott magára. A saját bevallása szerint vásárlásfüggő Lucy Britnell azt mondta, havonta legalább 100 fontot költ az Asosnál, és prémium fiókra is előfizetett, amely ingyenes kiszállítást nyújt, most mégis kitiltotta a cég. „Legtöbbször két méretet rendelek, és visszaküldöm, amelyik nem jó rám, az Asos méretezése pedig, különösen a saját márkás termékeinél nagyon kiszámíthatatlan” – magyarázta.

Aznap egyébként, hogy kitiltották, a cégtől kapott egy megkeresést az Instagramon, amiben arról érdeklődtek, hogy megoszthatják-e hivatalos oldalukon azt a fotóját, amelyen egy Asos-ruhát visel. „Igazi arculcsapás volt, először azt hittem, viccelnek” – mondta a nő, majd hozzátette, hogy ha vissza is állítanák a fiókját, akkor is máshova viszi a pénzét.

Frankie Allen szerint az ilyen üzleti magatartás sok hűséges vevőt idegeníthet el, bár ő megérti a cég álláspontját is. „Tudom, hogy sokan visszaélnek ezzel a lehetőséggel, egyszer felveszik a ruhát, aztán visszaküldik” – mondta.

Iparági bennfentesek szerint is fenntarthatatlan a sok áruvisszaküldés. A szállítás költségéhez még hozzájárul a visszaküldött termékek raktározása, feldolgozása és annak ellenőrzése, hogy nem sérültek-e meg. Mégis van, aki már petíciót indított azért, hogy a cég fejezze be vásárlói megbüntetését a visszaküldésekért. Tskenya-Sarah Frazer azt mondta, csak az interneten tud a méretének megfelelő ruhákat beszerezni, ezért elengedhetetlen, hogy szabadon vásárolhasson és visszaküldhesse, ami nem felelt meg.