#oktatás




„Este tíz után ír rám fenyegetően az anyuka, hogy mit csináltam én az ő kislányával”
 

„Este tíz után ír rám fenyegetően az anyuka, hogy mit csináltam én az ő kislányával”

Bár szinte közhely, hogy akkor lehet sikeres a gyerekek nevelése, ha a pedagógusok és a szülők kölcsönösen partnernek tekintik egymást, sokszor a partnerség helyett a bizalmatlanság jellemző a kapcsolatukra. Egyszerre jellemző, hogy alig van kommunikáció a felek között, és az, hogy ha van, akkor az a tanárok számára akár kifejezetten zavaró éjszakai vagy hétvégi telefonokat és üzeneteket is jelenthet.









Tüntethet egy tanár? Könnyebb lesz fegyelmit indítani ellene? Meddig tolerálható a helyettesítés?
 

Tüntethet egy tanár? Könnyebb lesz fegyelmit indítani ellene? Meddig tolerálható a helyettesítés?

Dermesztő hatása lehet a státusztörvénynek - erről beszélt a hvg360-nak Zeller Judit, a TASZ jogásza, akit arról kérdeztük, az új szabállyal hogyan változnak a tanárok jogai, más helyzetbe kerülnek-e a diákok, és hogy milyen jogok sérülnek pontosan a tanárhiány miatt. A státusztörvény végrehajtási rendelete egyébként elég nagy teret ad az iskoláknak: pedagógus végzettség nélkül is ki lehet állni a katedrára, és az sem kizárt, hogy a filozófiatanár tanítsa a történelmet.

Windisch Judit Windisch Judit






Bőgel György-Mátyás László, a CEU tanárai: Visszacsinálni nem kell, de komoly átalakításra szorul az egyetemi modellváltás
 

Bőgel György-Mátyás László, a CEU tanárai: Visszacsinálni nem kell, de komoly átalakításra szorul az egyetemi modellváltás

Elvetni vagy megreformálni? Forrnak az indulatok az egyetemi alapítványok körül. A vitában szélsőséges vélemények is elhangzanak. Ebben a cikkben a helyzet elemzése után néhány reformjavaslatot fogalmazunk meg. Egy biztos: a tét óriási. Bőgel György, a Közép-európai Egyetem docense és Mátyás László, a Közép-európai Egyetem tanára véleménycikkét közöljük, amelyet vitaindítónak szánnak.

Bőgel György, Mátyás László Bőgel György, Mátyás László