#oktatás


Bőgel György-Mátyás László, a CEU tanárai: Visszacsinálni nem kell, de komoly átalakításra szorul az egyetemi modellváltás
 

Bőgel György-Mátyás László, a CEU tanárai: Visszacsinálni nem kell, de komoly átalakításra szorul az egyetemi modellváltás

Elvetni vagy megreformálni? Forrnak az indulatok az egyetemi alapítványok körül. A vitában szélsőséges vélemények is elhangzanak. Ebben a cikkben a helyzet elemzése után néhány reformjavaslatot fogalmazunk meg. Egy biztos: a tét óriási. Bőgel György, a Közép-európai Egyetem docense és Mátyás László, a Közép-európai Egyetem tanára véleménycikkét közöljük, amelyet vitaindítónak szánnak.

Bőgel György, Mátyás László Bőgel György, Mátyás László








Egyre többe kerül a szülőnek, hogy állami iskolába jár a gyereke
 

Egyre többe kerül a szülőnek, hogy állami iskolába jár a gyereke

Noha az egyik tanárszakszervezet elnöke szerint nyugdíjasok tartják életben az oktatást, egy igazgató szerint nehéz olyat találni, aki idős korban is lendületes. A tanárhiány egyre jobban érezhető, a megkérdezett igazgatók szerint le kell adniuk feladataikból. A gyerekek egyre kevesebbet kapnak, a szülők viszont – már akik megtehetik – egyre többet fizetnek magánórákért, mert a magántanárok árait felviszi, hogy az iskolák nem tudnak eleget tenni kötelességüknek.

Windisch Judit Windisch Judit








Hat ábra, amely mutatja, hogyan alázzák meg a magyar pedagógusokat
 

Hat ábra, amely mutatja, hogyan alázzák meg a magyar pedagógusokat

Nem is az a kérdés, hogyan lehetne emelni a pedagógusok fizetéseit, hanem az, hogy miért tanít még egyáltalán bárki ebben az országban – nagyjából ezzel lehet összefoglalni, mire jutunk, ha végignézünk a pedagógusbérek adatain. Azt valószínűleg sokan betippelnék, hogy más szakmák és más országok mutatóival összehasonlítva is rémes a magyarországi helyzet, de még így is meglepő, hogy mennyire rossz valójában.