#oktatás






 „Egyetlen iskolába sem lopózunk be álruhában” – új utakat keres a Melegség és megismerés program
 

„Egyetlen iskolába sem lopózunk be álruhában” – új utakat keres a Melegség és megismerés program

A tavaly júniusban született homofóbtörvény szerint nevelési-oktatási intézményben külsős személy vagy szervezet csak nyilvántartásba vételt követően tarthat foglalkozásokat. Az országban egyedül a Melegség és megismerés (továbbiakban MM) funkcionál LMBTQ-fókuszú iskolai programként, amit tavaly elvileg kitiltottak az iskolából, a gyakorlatban azonban nem született meg a végrehajtási rendelet, így nincs törvényes akadálya a foglalkozások megtartásának. Más kérdés, hogy a meghívások lenullázódtak. Kövesi Györgyivel, az MM egyik programvezető koordinátorával, foglalkozástartójával beszéltünk arról, mi lehet a program későbbi sorsa, és hogy hogyan segíthetnének a jövőben is az LMBTQ-fiataloknak.

Czeglédi Fanni Czeglédi Fanni





Az oktatás az ipari fejlődés egyik kulcsa
 

Az oktatás az ipari fejlődés egyik kulcsa

A piaci szereplők jelenléte a felnőttoktatásban hiánypótló és katalizáló is egyszerre: a Bosch Rexroth képzési programjaiban nemcsak technológiai oktatás, de termékképzés is szerepel. Tapasztalataik szerint a kis- és középvállalkozások szektorában még mindig homályos a szereplők számára, mi is az Ipar 4.0, ki és hogyan profitálhat ebből, és mikor kell belekezdeni a fejlesztésbe. Oktatásaikkal, szemléletformáló programjaikkal ezekre válaszolnak, valamint az e köré felépült tévhiteket is szeretnék eloszlatni. A Bosch Rexroth képzési programjairól Heszegi-Bogár Mariann marketing-, kommunikációs és oktatási vezetővel beszélgettünk.

Bosch Rexroth Bosch Rexroth





„Köpni-nyelni nem tudtam, mert ezt az agressziót soha nem tapasztaltam”
 

„Köpni-nyelni nem tudtam, mert ezt az agressziót soha nem tapasztaltam”

A pedagógusok az egyetemen nem tanulnak eleget az osztályközösség építéséről és az iskolai bántalmazásról, így sokan azt sem tudják, mi az a bullying. Pedig ez jóval több a sajtót felforgató tragédiáknál, nemcsak a gyerekek között, hanem a tanár-gyerek kommunikációban is gyakran jelen van. A fiatalabb tanárgeneráció már felismeri a problémát, de módszereket ők is csak külföldi szakirodalmakban találtak.

Kákos Anna Kákos Anna