Friss hírek

-

-
Milyen lenne, ha a boldogság kék madarát a főnökeinkkel együtt keresnénk?

Milyen lenne, ha a boldogság kék madarát a főnökeinkkel együtt keresnénk?

Közhelyes igazság, és sok belátás sem kell hozzá, hogy tudjuk: a boldog munkavállaló jó és stabil munkavállaló. Az elmúlt évek krízisekkel megpakolt éveiben inkább a kiégés, a csendes felmondás (quiet quitting) és a távmunka fogalmai alakították a munkavégzéssel kapcsolatos híreket, és úgy tűnik, a világ egy darabig még biztosan nem lesz sokkal jobb hely. Ha pedig a válságokat már megszoktuk, lehet, hogy itt az ideje egy régi kérdés elővételének: hogyan lehet a munkavégzés örömteli? A Boston Consulting Group (BCG) e heti hírlevelében összegzi, mire jutott a munkahelyi boldogságkeresést vizsgáló elemzéseiben.


-
Az Oasis-jegybotránytól a magyar magánegészségügyig - hová szivárog még be a dinamikus árazás?

Az Oasis-jegybotránytól a magyar magánegészségügyig - hová szivárog még be a dinamikus árazás?

Bár a repülőjegy-vásárlásnál és a szállásfoglalásnál már megszoktuk a rendszert, nagyjából minden egyéb területen felháborodással fogadjuk, ha a kereslet változására reagálva automatikusan megemelkednek az árak. Magyarországon még kevesen alkalmazzák ezt az árszabást, és akkor is zömmel koncert- és színházjegyekre, de él a lehetőséggel már egy magánklinika is.


-

-

-

-

-
Már a vállalatok is a figyelmedet akarják, és ez be is jön nekik

Már a vállalatok is a figyelmedet akarják, és ez be is jön nekik

Nem kell minden vállalkozásnak felvásárolnia egy médiacéget, vagyis már csak ezért sem kell mindenkinek Elon Musknak lennie. A Boston Consulting Group elemzése szerint viszont a vállalkozásoknak kifejezetten érdemes médiacégként is viselkedniük. Az eheti Üzleti intelligenciában a BCG szakemberei elmagyarázzák miért, és azt is, hogy hogyan érdemes ennek nekivágni.


-

-

-

-
A szintetikus biológia már a valóság része, és hasznosítani is tudjuk

A szintetikus biológia már a valóság része, és hasznosítani is tudjuk

A nagy találmányokat általában a szükség hívja életre. Sokszor még a futurisztikusnak tűnő technológiák megvalósításának ütemét is a világválságok pörgetik fel. A klímaváltozás, az összeomló ellátási rendszerek, a pandémia és a többi globális kihívás mozgósítja a befektetőket, a vállalatokat, a kutatókat, a kormányokat – és a fejlesztések komoly gazdasági következményekkel járhatnak.


-
Brutális horror lett az új Alien-film, de megéri megnézni

Brutális horror lett az új Alien-film, de megéri megnézni

Szokatlan módon nem a legutolsó részt, hanem A nyolcadik utas: a Halált folytatja az Alien: Romulus, amely az első és a második rész cselekménye közt eltelt évtizedek alatt játszódik. A rendező nemcsak okosan és profin idézte meg a jól ismert atmoszférát, de újat adni is tudott. Kritika.


-

-

-
A párizsi érmek nyomában

A párizsi érmek nyomában

Bő egy héttel az olimpiai záróünnepség után érdemes a szemünket még Párizsra vetni, hiszen csodálatos heteket, hatalmas sikereket, néha csalódásokat, de mindenképpen feledhetetlen időszakot élhettünk át. Bár a Covid sajnálatosan Párizsban is felütötte a fejét, maga az olimpiai visszatért a normalitáshoz, sőt azzal, hogy a szervezők minden eddiginél közelebb vitték az eseményeket és a versenyzőket, a hősöket a mindennapokhoz, talán még túl is szárnyalta a korábbiakat.


-

-
A mentalizáció szuperképessége

A mentalizáció szuperképessége

A hétköznapokban nem is sejtjük, mennyire fontos túlélésünk, boldogulásunk és boldogságunk szempontjából, hogy megértsük mások állapotát és motivációit. Hogyan működik mindez?


-

-
Ha énekelni nem is, sok mást tanulhatnának a márkák Taylor Swifttől

Ha énekelni nem is, sok mást tanulhatnának a márkák Taylor Swifttől

Április 19-én jött ki Taylor Swift 14. stúdióalbuma, a The Tortured Poets Department: The Anthology. A lemez megjelenése felért egy mesterkurzussal bevételmenedzsment és kereskedelmi stratégiák tantárgyakból is – és itt jön képbe elemzőként az általában nem zeneiparban tevékenykedő Boston Consulting Group (BCG).


-
KPMG - ESG

KPMG - ESG

A hvg360-al közösen elindított ESG tudásmegosztó hírlevelünk célja, hogy olvasóinkat széles körben és magas színvonalon tájékoztassuk, a fenntarthatóság és az ESG témákhoz kapcsolódó szakmai tartalmakat strukturáltan adjuk át.


-
Az olimpiai arany után csak még nagyobbra nőtt a Milák-rejtély

Az olimpiai arany után csak még nagyobbra nőtt a Milák-rejtély

Az immár kétszeres olimpiai bajnok úszó edzője bedobta a törölközőt, miközben a mellette kiálló Hosszú Katinka beleszállt az úszószövetség vezetésébe. Milák és a sportszervezet vezetői hallgatnak, mi azonban végigvettük, mi vezetett idáig és milyen kérdéseket vetnek fel a történtek.


-
Nem kell a luxi, mindent visz a valódi élet – friss Gen Z trendeket vizsgált a BCG

Nem kell a luxi, mindent visz a valódi élet – friss Gen Z trendeket vizsgált a BCG

A nyár legszebb pillanatai közé tartoztak azok a médiatartalmak, amikben harmincnál idősebb riporterek próbálták megfejteni többi nem Z generációs embertársuk számára, hogy mi is az a brat. Ez a hírlevél ugyan nem vállalkozik erre, de a Gen Z-gondolkodásmóddal foglalkozik: a ’90-es és a 2010-es évek közepe között született, sokat elemzett generáció tagjai a jelen és a jövő meghatározó fogyasztói. A Boston Consulting Group (BCG) friss kutatásában arra kereste a választ, hogy miben különböznek vásárlási szokásaikban a többitől, mit részesítenek előnyben, hogyan hoznak vásárlási döntéseket – és hogy mi is következik mindebből?


-
A jövő vállalata

A jövő vállalata

A PwC kéthetente jelentkező hírlevelében a cég szakértői járják körbe a jövő sikeres vállalatait foglalkoztató témákat, segítve ezzel a változó gazdasági világ megértését.


-
Van hozzá közlöny

Van hozzá közlöny

A jogtól sokan akár a szó hallatán is a falra másznak, talán nem is alaptalanul. Ez a hírlevél viszont azért jött létre, hogy érthetőbbé tegye a jog néhány olyan területét, amelyekbe nap mint nap belefuthatsz.


-

-

"Egymillió dollár reménnyel érkeztem Amerikába" – az olasz szélhámos, akiről piramisjátékot neveztek el

Charles Ponzi 1920-ban néhány hónap alatt több tíz millió dollárt csalt ki sok ezer amerikaitól, miközben a rendőrséget is megvezette. Az őt leleplező cikksorozat Pulitzer-díjat kapott. A regényes életű csaló olyan tökélesen működtette – azóta is gyakran felbukkanó – módszerét, hogy az azóta is az ő nevét viseli. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.


-

-

-
#1. Minél inkább ismerjük magunkat, annál jobb lesz az önmarketingünk – Így neveld az énmárkádat!

#1. Minél inkább ismerjük magunkat, annál jobb lesz az önmarketingünk – Így neveld az énmárkádat!

Húzó- helyett tolómarketing. Vagyis találjuk meg a keresletet arra, amit kínálni tudunk. Leginkább ez a megközelítés jellemző az önmarketingre, amelyhez viszont elengedhetetlen tudni, hogy pontosan mit is kínálunk, ehhez pedig az önmagunkkal is való őszinteségre, hitelességre van szükségünk, vagyis összességében arra, hogy a munkánkat a képességeinknek megfelelően és az értékrendünkhöz hűen végezzük. Csakhogy hitelesnek lenni nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk, egészen komoly önismereti munkát igényel. Erre tanít meg az Énmárka – Tedd magad eladhatóvá az interneten is! című könyv egyik első leckéje.