Tetszett a cikk?

A legnagyobb európai média konszern, a német Bertelsmann az elkövetkező években elsősorban a gyors ütemben bővülő ázsiai és kelet-európai piacokon kíván terjeszkedni.

A Bertelsmann Kínában a könyvklub-tagok számát a jelenlegi 1,5 millióról néhány év alatt ötmillióra kívánja emelni, Kelet-Európában pedig főként az RTL televízió társaság szolgál majd a növekedés motorjaként. Gunter Thielen, az igazgatótanács elnöke a konszern fő tevékenységi köreiben "középméretű" akvizíciók tervét jelentette be. Az elkövetkező három évben a Bertelsmann kétmilliárd euróval rendelkezik a célra.



A csökkenő forgalommal terhelt 2003-as eredmény után 2004-ben ismét bevétel növekedést tervez a konszern. A 2003-ban 20 százalékos növekedés után elért 1,123 milliárd eurós működési eredmény, és 6,3 százalékos bevétel arányos nyereségkulcs az idén tovább javul. (MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!