Tetszett a cikk?

A brit-holland Unilever fogasztásicikk-gyártó és -forgalmazó profitfigyelmeztetést hozott nyilvánosságra: a várakozásoknál alacsonyabb nyári forgalom alapján azt jósolták a cégnél, hogy a harmadik negyedévi eredményeik gyengék lesznek.

A cégvezetők a rossz időjárásra panaszkodtak, amely miatt nyáron kevesebb fagylalt és jeges tea fogyott, és kárhoztatták a gyenge fogyasztói bizalmat, amelyet elsősorban a háztartási és a piperecikkek forgalma érzett meg.



Elemzők emlékeztetnek arra, hogy Unió nagyvállalatai újabban csakis stagnáló vagy csökkenő bérezek mellett vállalják a munkahelyek valamelyes védelmét, miközben a munkanélküliség makacsul nagy az EU-ban. Legújabban a Volkswagen próbál efféle megállapodást kikényszeríteni az IG Metall szakszervezettől. Mindez hosszabb távon is gyengíti a fogyasztói bizalmat.



A lanyha értékesítés miatt már a második negyedben is elmaradt a piaci várakozástól a Unilever eredménye. Az üzemi eredmény 2 százalékkal 1,613 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a csoport árbevétele 3 százalékkal 10,84 milliárd euróra mérséklődött – írja az MTI.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!