Tetszett a cikk?

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta a 4-es metró beruházási engedélyokiratát. Ezzel lehetővé válik, hogy még az idén több tendert, elsőként az alagút fúrására szólót kiírják.

A kormánnyal kötött 2002-es szerződésben jelzett 195 milliárd forinthoz képest folyó áron 292 milliárd forintot irányoztak elő a tervek szerint 2009-ben megvalósuló első szakasz, a Keleti és a Kelenföldi pályaudvar közötti vonal megépítésére.



Az engedélyokirat kiadását az MSZP-SZDSZ-képviselők mellett több Fidesz-MKDSZ-es városatya is támogatta, a jelenlévő MIÉP-esek elutasították azt, az MDF-esek pedig tartózkodtak a szavazásnál.



A közgyűlés egy másik napirend kapcsán módosította beruházási szabályait, amelyek október 8-án lépnek hatályba. Emiatt a 4-es metró engedélyokirata is csak e naptól lesz hatályos. A beruházási szabályok módosításával biztosítani kívánják azt, hogy a nagyberuházások megvalósítása folyamatos legyen.



Az ellenzéki képviselők egyebek közt a városvezetés felelősségét feszegették, a szerintük előkészítetlen beruházás megkezdéséért. Aggódtak amiatt, hogy hasonló beruházás-szervezés mellett akár 30 milliárd forint is lehet a 4-es metró építésekor a túlköltés. Hosszasan bírálták a beruházó BKV Projekt Igazgatóság munkáját, és kifogásolták azt is, hogy a városháza beruházás-ellenőrző programirodája nem jelezte időben a gondokat.

(MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!