Tetszett a cikk?

Az üdítőipari cég többek között véget vet a kizárólagos kiskereskedelmi szerződéseknek, és az üzletekben ingyenesen elhelyezett hűtőiben a tárhely egyötödét átengedi a versenytársak termékeinek.

A Coca-Cola az Európai Bizottság nyomására nyitja meg az európai üdítőital-piacot a nagyobb verseny előtt. Ezzel az unió és a cég között öt éve tartó versenyjogi vita végére tesznek pontot.



Mario Monti uniós versenybiztos kedden, a cég vezetőjével folytatott brüsszeli tárgyalásait követően közölte, hogy a Coca-Cola megváltoztatja kiskereskedelmi rendszerét az EU-ban, a fogyasztók ezáltal az üzletekben és vendéglátóhelyeken nagyobb üdítőital-választékot találnak majd. Monti szerint a cél, hogy az ár és a személyes ízlés alapján választhassanak a fogyasztók Coca-Cola terméket, ne pedig azért, mert kizárólag az van a polcokon.



A végleges uniós döntés előtt - amely tavaszra várható - a versenytársak még véleményezhetik a piacnyitás tervét. A nagy rivális PepsiCo Inc. máris üdvözölte a döntést, közölve, hogy az "jelentős változásokhoz" vezet majd a 17 milliárd euró éves forgalmú európai üdítőital-piacon.



(MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!