Tetszett a cikk?

A magyarországi IT-cégek 4,5-5 milliárd forintot költenek a B2B marketing aktivitásukra - jelentette be a BellResearch és a Morpho Communications egy frissen elkészült közös kutatásuk eredményei alapján.

A „Marketingkommunikáció az IT szektorban – Túl a mélyponton” című kutatás a hazai IT szektor meghatározó vállalatainál végzett, összesen huszonegy szakértői mélyinterjú alapján készült. A kutatás szerint a büdzsék 2004-ben elérték a mélypontot, vagyis jövőre már növekedés várható. Az utóbbi egy-két évben jelentősen csökkent a hagyományos hirdetési formák, reklámok súlya, ugyanakkor felértékelődött a PR és a rendezvényszervezés szerepe. A hangsúly a B2B marketingkommunikációban egyre inkább a szakmai hozzáértés és kompetencia közvetítésére alkalmas eszközök, illetve a közvetlen értékesítést támogató, rövidtávon is bizonyítható üzleti hozadékot teremtő akciók irányába tolódik el.



A kutatás adatai alapján a hirdetési büdzséből az IT-magazinok átlagosan 44%-ot hasítanak ki, amelyet az üzleti és gazdasági magazinok 27%-os, valamint a napilapok 10%-os részesedése követ. Az elkövetkező években megháromszorozódhat (a jelenleg 12%-ot képviselő) online kommunikációs eszközök használatának mértéke.



„A kutatás kimutatta, hogy túl vagyunk a mélyponton, vagyis jövőre a 4,5-5 milliárdos marketing büdzsé növekedése várható“– mondta Jekler Rudolf, a Morpho Communications ügyvezető igazgatója. A kutatásban érintett cégek szerint a következő években két területen várható jelentős ráfordítás növekedés: ez pedig a PR és a rendezvényszervezés. A 2005-ben a marketing büdzsék a jelentős bővülésre számít a legtöbb cég, ami a 2002/2003 évi szinthez való visszatérést jelenti.



A marketingbüdzsék árbevételhez viszonyított aránya a vállalat méretével fordítottan arányos, a nagyobb cégek forgalmuk kevesebb részét fordítják marketingre. Ez az arány a legalább 1,5 milliárd nettó árbevételű cégek körében 1,5-1,6%-ra tehető. A nemzetközi vállalatok – a külföldről részben készen kapott marketing eszközöknek köszönhetően – jellemzően kevesebbet költenek marketingre (árbevételük százalékában), mint a hazai cégek.



A marketingbüdzsé legnagyobb részét a rendezvényekre fordított kiadások adják (30%), amelyet a hirdetésekre (19%), PR-ra (16%) és arculatra (14%) fordított kiadások követnek. A hangsúly a B2B marketingkommunikációban egyre inkább a szakmai hozzáértés és kompetencia közvetítésére alkalmas eszközök, valamint a közvetlen értékesítést támogató, rövidtávon is bizonyítható üzleti hozadékot teremtő akciók irányába tolódik el. (hvg.hu)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!