Tetszett a cikk?

Magánbefektetők helyett állami vállalkozás kezébe kerülhetnek az autópálya-beruházások. Az új tervek megvalósításához szükség lehet a koncessziós törvény módosítására is.

Hamarosan állást kell foglalnia a kormánynak arról, hogy magánbefektetők kezébe adja-e a már folyamatban lévő, illetve induló autópálya-építéseket - írja a Népszabadság. Eddig csak elvi megoldások születtek arra, miként helyezhetné a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a 2007-ig szóló, 672 milliárd forintos programjából kiemelt, összesen 546 milliárd forintba kerülő fejlesztéseket a költségvetésen kívülre.

A lap értesülései szerint a gazdasági és a pénzügyi tárca, valamint külső szakértőik legújabb javaslata már csak az autópálya-építésekhez esetleg hitelező pénzintézetekkel számolnak magánbefektetőként. Az új tervben az NA Rt. szerződésállományát, illetve programját egyben vagy autópálya-szakaszonként átvevő koncessziós társaságokra már nincs szükség.

Helyettük a gyorsforgalmi utak beruházói feladatait a működési költségeinek több mint felét üzleti bevételeiből finanszírozó, ezért a költségvetésen kívülinek számító Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. venné át. Ebben az esetben szükségtelenné válna a magánbefektetők kiválasztásához szükséges több hónapig tartó pályáztatás.

A terv több részlete ugyanakkor még kiforratlan. A szakértők még arra sem találtak választ, milyen szerződésekkel alapozhatják meg a több száz milliárd forint költségű beruházáscsomag átadását az ÁAK Rt.-nek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Zamárdi-Balatonszárszó autópályaszakasz 74 milliárdért

Az M7-es autópálya Zamárdi-Balatonszárszó közötti 14,2 kilométeres új szakasza 74 milliárd forintból épül meg 2006. novemberéig; az idén júniusban kezdődő fejlesztésről a kivitelezési szerződést pénteken írták alá Balatonföldváron.