szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Pénzügyileg sikeresen zárult az a 455 millió euró összegű, hosszú lejáratú, áfa-, forgóeszköz- és tőkeáthidaló hiteleket tartalmazó finanszírozás, amelynek célja az M6-os autópálya projekt-finanszírozásának biztosítása.

A finanszírozás vezető szervezői a Bayerische Landesbank, a Commerzbank AG, a KBC Project Finance, a K and H Bank, a KFW Bankcsoport és a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. voltak.

A projekt a Bilfinger Berger BOT GmbH (40 százalék), a Porr Infrastruktur GmbH (40 százalék) és a Swietelsky International Bauges GmbH (20 százalék) közös vállalkozása, amelynek célja az M6-os autópálya Érdi tető, valamint az M6-os és az M8-as autópálya dunaújvárosi kereszteződése közötti 58 km-es útszakaszának tervezése, építése, finanszírozása, működtetése és karbantartása.

A munkálatok 2004. október közepén kezdődtek meg, és a tervek szerint az autópályát 2006. márciusának végén nyitják meg.

A vezető szervezők által teljes mértékben lejegyzett finanszírozás 411 millió euró összegű, 20,5 évre szóló hosszú lejáratú hitelből, 22,3 millió euró összegű tőkeáthidaló hitelből, 20,7 millió euróval egyenlő összegű áfa forinthitelből, valamint 1 millió euró összegű forgótőkehitelből áll. A várakozások szerint a tranzakció 2005 első negyedévében jelenik meg a szindikálási piacon.

A Bayerische Landesbank dokumentációs bankként vett részt a tranzakcióban, a Commerzbank modellező és szindikálás-szervező ügynökként, a KBC Project Finance biztosítási bankként és szindikálás-szervező ügynökként, a K and H Bank általános ügynökként és számlavezető bankként, az MKB biztosítéki ügynökként, és a KfW volt a műszaki ügynök.

A Clifford Chance Frankfurt töltötte be a vezető szervezők jogi tanácsadójának szerepét, míg a Mott McDonald és a Marsh műszaki, illetve biztosítási kérdésekben adott tanácsot. A Freshfields a szponzorok jogi, a BNP Paribas pedig pénzügyi tanácsadója volt. A magyar kormányt a Linklaters, illetve az ING látta el tanácsokkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Két év múlva elkészülhet az új Duna-híd

Az M8-as autópálya dunaújvárosi hídját több mint 3 kilométeres autópálya szakasszal együtt, 53,6 milliárd forintos szerződéses összegért a Vegyépszer Rt. és a Hídépítő Rt. által alkotott DUNAÚJ-HÍD Konzorcium építheti meg.

Gazdaság

Az EBRD 200 millió eurót adna az M5-ösre

Akár 200 millió eurót is hitelezne az M5-ös autópálya Szegedig történő továbbépítésére, illetve az első építési szakasz refinanszírozásába a londoni Európai Újjáépítési és Fejlesztés Bank (EBRD).

MTI Gazdaság

Tizenöt százalékkal drágulnak a sztrádamatricák

Átlagosan 15 százalékkal nőnek januártól az autópályadíjak: a személygépkocsikra érvényes D1-es kategória 4 napos matricája 1 120 forintba, a 10 napos 2 300 forintba, a 31 napos 3 900 forintba, az éves pedig 35 000 forintba fog kerülni.