Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Minden idõk egyik legnagyobb biztosítási csalássorozatára derített fényt a BRFK az egyik biztosítótársaság belsõ ellenõrzésének adatai alapján.
Az egyik nagy biztosító belső ellenőrzésének feltűnt, hogy a közelmúltban több tucat, személyi sérüléssel nem, ám annál nagyobb anyagi kárral járó közlekedési balesetben mindig ugyanazok a férfiak és nők ültek az összetört autók volánja mögött. A társaság biztosítási csalás gyanújával feljelentést tett a BRFK-n - írja a Népszabadság.
A rendőrség a biztosító belső vizsgálatát folytatva fokozatosan feltérképezte a biztosítók "lehúzására" létrejött bűnszervezetet. Á. Gábor (36) budapesti lakos volt - a nyomozás eddigi adatai szerint - a csalássorozat értelmi szerzője, és hozzá kerültek a biztosítóktól kicsalt milliók. A lap szerint Á. Gábor, valamint V. György (46) karosszérialakatos és S. Antalné közvetítő többféle módszert dolgoztak ki a biztosítók megkárosítására.
Kezdetben lízingelt autókon cseréltek ki karosszériaelemeket, majd a személyi sérüléssel nem járó baleseteket bejelentették a biztosítónak. Miután a kárfelvétel megtörtént, a sértetlen elemeket visszaszerelték az autókra, amelyeket tovább használtak. A nyomozati adatok arra utalnak, hogy egyes autókat a csoport többször is felhasznált fiktív balesetekhez. Előfordult, hogy egy házaspár két tagja, vagy éppen két testvér különböző autókkal karambolozott egymással, majd később ugyanezek a gépkocsik más balesetekben is feltűntek.
A csoport közvetítői több esetben ajánlatot tettek sérült autóval közlekedő idegen gépkocsivezetőknek: harmincezer forintért aláírattak velük egy meg sem történt balesetről készült kárbejelentő betétlapot. Az irat igazolta, hogy a sérült autó összeütközött egy másik, a csoporthoz tartozó autóval, amely totálkáros lett, vagy legalábbis milliós károk keletkeztek benne.
Néhány esetben büntetlen előéletű, nehéz anyagi körülmények között élő embereket fizettek meg néhány tízezer forinttal, hogy vásároljanak meg egy-egy autót, ami természetesen soha nem lett az övék. A bandának azért volt szüksége a nevükre, hogy a biztosítónál ne tűnjön fel, hogy mindig ugyanazok a sofőrök érintettek egy-egy balesetben.
A rendőrség eddig mintegy hatvan személyt azonosított, akik közvetítőkként vagy személyes adataik eladásával közreműködtek a csalássorozatban. A BRFK - mint azt Bodnár Zsolt ezredes, a BRFK főosztályvezetője a Népszabadságnak elmondta - 35 biztosítási káreseményről tudja kétséget kizáróan bizonyítani, hogy meg sem történt.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie – mozgalma és művészete azonban túlélte őt.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.
A volt igazságügyi miniszter elmúlt másfél éve került fókuszba.