Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Udvari László a múlt hét végén juttatta el lemondását Kóka János gazdasági és közlekedési miniszternek. A Népszabadság értesülése szerint a vasúti társaság elnöke egyelõre nem kapott hivatalos választ a szakminisztériumtól, ennek ellenére döntésérõl tegnap tájékoztatta a MÁV vezetését is.
A hetvenedik életévében lévő szakember elnöki megbízatása 2005 májusáig szól. Miniszteri biztosi mandátuma december 31-én jár le - írja a Népszabadság alapján az Index.
A lap úgy tudja, Udvari László a többi között a MÁV átalakításának elmaradása miatt ajánlotta fel lemondását. A gazdasági tárca vezetőjének címzett levelében legalábbis arról írt, hogy bár a kormányzatban látszólag megvolt az elszántság a vasút reformjának végrehajtásához, a kabinet társadalmi és költségvetés-politikai okok miatt - elődeihez hasonlóan - visszalépett a célkitűzéseitől.
A MÁV átalakításáról szóló kormányhatározatban szereplő állami kötelezettségvállalások nem teljesültek, így a vasúti társaság mára csődközeli helyzetbe került.
A gazdasági tárca korábbi vezetője, Csillag István által kinevezett szakember szerint a kormány jelenleg a MÁV megújításának utolsó lehetősége előtt áll. A társaság európai uniós szabályok szerinti átalakítása, valamint az állam és a MÁV kapcsolatát szabályozó közszolgáltatási rendszer kialakítása az elmúlt két évben lezajlott.
A vasút piacosításához, a liberalizálását szolgáló átalakítás befejezéséhez következetes közlekedési kormányzásra, illetve professzionális vállalatvezetésre lesz szükség.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.