Gyengülnek a magyar márkák

Számos nagy márka veszített népszerűségéből az elmúlt két évben – derül ki a DDB Brand Capital piackutatásából. A magyar fogyasztók az átlagnál is szkeptikusabbak a reklámok iránt.

  • unknown unknown
Gyengülnek a magyar márkák

Hosszú távon nagy veszélyt jelent, hogy több kategóriában is megfigyelhető a márkák gyengülése a fogyasztóikkal ápolt kapcsolat erősségének tekintetében - írja a Világgazdaság. A DDP Capital második alkalommal elvégzett kutatása szerint a márkatulajdonosok által folytatott kommunikáció hangsúlyai és minősége nagyban hozzájárul a fogyasztók reklámszkeptikusságához.

A DDB Capital Magyarországon 800 főt kérdezett meg. A kérdőívek összesítéséből kiderül az is, hogy általában véve minden termékkategóriában gyengültek a márkák. Az FMCG-termékek között olyan nagy nevek, mint a Pöttyös, a Milli és a Pick is gyengébb eredményt produkált, mint 2002-ben.

Persze akadnak jó teljesítmények: a Danone például erősebb, mint valaha – mondja Varga Renáta, a DDP munkatársa, jelezvén azt is, hogy hasonló tendencia figyelhető meg a sörpiacon is, ahol csak a Heineken és a Stella Artois tudott erősíteni, míg a többiek vesztettek korábbi pozícióikból. Ugyanezek a trendek érzékelhetők a kereskedelemben is.

A pénzügyi szektorban a CIB tudott szignifikánsan növekedni az ugyancsak általános gyengülés jellemezte piacon. A telekomosok közül a tovább erősödő Westel/T-Mobile mellett a leglátványosabb növekedést a Vodafone könyvelheti el, amelynek az elmúlt két évben sikerült olyan attitűdöt kialakítani, amellyel sokan tudtak azonosulni – véli a szakember. Érdekes az is, hogy az egyre csökkenő táborral bíró Matáv esetében növekedett a márka mellett kitartók elkötelezettsége.

A nagy médiapiaci szereplők közül egyébként az RTL Klub és a TV2 is gyengült. Előbbi a jelenleg is futó csirkereklámmal várhatóan tud majd erősíteni imázsán – állítja a szakértő.

Mint mondja: a magyar piac árérzékeny, a gazdasági helyzet sem azonos a nyugat-európaival, de a márkák hosszú távon mégis csak akkor maradhatnak eredményesek, ha sikerül a fogyasztókkal szorosabb emberi, baráti kapcsolatot kialakítaniuk.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

„A továbbtanulás lenne a legfontosabb, de ez olyan kilátástalan, hogy meg se próbálom” – a Lázár Jánossal vitába keveredő fiatalt kérdeztük

„A továbbtanulás lenne a legfontosabb, de ez olyan kilátástalan, hogy meg se próbálom” – a Lázár Jánossal vitába keveredő fiatalt kérdeztük

Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.