Tetszett a cikk?

Számos nagy márka veszített népszerűségéből az elmúlt két évben – derül ki a DDB Brand Capital piackutatásából. A magyar fogyasztók az átlagnál is szkeptikusabbak a reklámok iránt.

Hosszú távon nagy veszélyt jelent, hogy több kategóriában is megfigyelhető a márkák gyengülése a fogyasztóikkal ápolt kapcsolat erősségének tekintetében - írja a Világgazdaság. A DDP Capital második alkalommal elvégzett kutatása szerint a márkatulajdonosok által folytatott kommunikáció hangsúlyai és minősége nagyban hozzájárul a fogyasztók reklámszkeptikusságához.

A DDB Capital Magyarországon 800 főt kérdezett meg. A kérdőívek összesítéséből kiderül az is, hogy általában véve minden termékkategóriában gyengültek a márkák. Az FMCG-termékek között olyan nagy nevek, mint a Pöttyös, a Milli és a Pick is gyengébb eredményt produkált, mint 2002-ben.

Persze akadnak jó teljesítmények: a Danone például erősebb, mint valaha – mondja Varga Renáta, a DDP munkatársa, jelezvén azt is, hogy hasonló tendencia figyelhető meg a sörpiacon is, ahol csak a Heineken és a Stella Artois tudott erősíteni, míg a többiek vesztettek korábbi pozícióikból. Ugyanezek a trendek érzékelhetők a kereskedelemben is.

A pénzügyi szektorban a CIB tudott szignifikánsan növekedni az ugyancsak általános gyengülés jellemezte piacon. A telekomosok közül a tovább erősödő Westel/T-Mobile mellett a leglátványosabb növekedést a Vodafone könyvelheti el, amelynek az elmúlt két évben sikerült olyan attitűdöt kialakítani, amellyel sokan tudtak azonosulni – véli a szakember. Érdekes az is, hogy az egyre csökkenő táborral bíró Matáv esetében növekedett a márka mellett kitartók elkötelezettsége.

A nagy médiapiaci szereplők közül egyébként az RTL Klub és a TV2 is gyengült. Előbbi a jelenleg is futó csirkereklámmal várhatóan tud majd erősíteni imázsán – állítja a szakértő.

Mint mondja: a magyar piac árérzékeny, a gazdasági helyzet sem azonos a nyugat-európaival, de a márkák hosszú távon mégis csak akkor maradhatnak eredményesek, ha sikerül a fogyasztókkal szorosabb emberi, baráti kapcsolatot kialakítaniuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Gazdát cserél egy régi magyar márka

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában engedélyezte, hogy a Henkel Magyarország Kft. megvásárolja az Unilever Magyarország Kft. Biopon Üzletágát.

MTI Média

Közös kampányban népszerűsítik a márkahűséget

A márkatudatosság és a márkahűség erősítése érdekében az idén hatodik alkalommal indított kampányt a Magyar Márkaszövetség; a mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben.

MTI Gazdaság

Újabb klasszikus termékmárka tűnik el

Kilencven éves működés után az idei év végén bezárják a Schott Jenaer Glas csoport háztartási üvegtermékeket gyártó részlegét, s ezzel befejeződik a jénai termékek gyártása.