szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Összesen 20 millió eurós kapacitásbővítő beruházást hajt végre Magyarországon a Tetra Pak: 2005-ben 10 millió, 2006-ban további 10 millió eurót fordít erre a célra.

A Tetra Pak Hungária 2004-ben közel 2 milliárd darab – tej és gyümölcslé csomagolására alkalmas - dobozt állított elő, a cég budaörsi gyárának teljes kapacitása 2,5 milliárd darab. Az idei és jövő évre tervezett beruházásokkal a gyártókapacitás 3 milliárd darabra nő - jelentette be Pierre-Yves Lenglart, a Tetra Pak Hungária Rt. vezérigazgatója.

A Tetra Pak Hungária Rt. sem árbevételi, sem profitadatot nem közöl, a világ 165 országában érdekeltséggel rendelkező csoport éves forgalma viszont 2004-ben megközelítette a 8 milliárd eurót. A magyarországi cég termelésének mindössze 20 százalékát értékesítik belföldön, 80 százalékát a régió többi országában, elsősorban Csehországban, Szlovéniában, Németországban, Horvátországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Ausztriában és Svájcban.

A Tetra Pak számára kiemelkedően fontos tejpiac tavaly stagnált Magyarországon, egy ember átlagosan évi 74 liter tejet ivott meg tavaly, a teljes fogyasztás 735 millió liter volt. Ugyanakkor a tégladobozban értékesített tej részesedése nőtt. 2004-ben az összes eladott tej 25 százalékát közvetlenül a termelőktől vásárolták - 2001-ben ez az arány még 28 százalék volt, a zacskós tej részesedése a 2001-es 40 százalékról 29 százalékra csökkent 2004-re, a műanyagpalackban árult tejé 4 százalékon stagnál. A 2001-es 12 százalékról 20 százalékra nőtt viszont a dobozban árult pasztőrözött és 16-ról 22 százalékra az ultrapasztőrözött tej aránya.

A másik fontos szegmensben, a gyümölcslé-értékesítésen belül is növekszik a tégladobozos értékesítés aránya Magyarországon. 2004-ben összesen 495 millió liter gyümölcslevet adtak el a cégek, egy főre átlagosan évi 50 liter gyümölcslé és 8 liter szörp elfogyasztása jut. A gyümölcslevek 20 százaléka magas, 80 százaléka alacsony gyümölcstartalmú lé.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
hvg.hu Itthon

Civil szervezetek az iskolai tejesdoboz-reklámok ellen

Közel ötven környezet-, fogyasztóvédő, és pedagógiai szervezet nyílt levélben tiltakozik az Oktatási és az Egészségügyi Minisztérium gyerekeknek szóló reklámozást támogató magatartása miatt.

Tüneteik megszűnése után legalább nyolc napig jelen van a koronavírus egyes betegekben

Tüneteik megszűnése után legalább nyolc napig jelen van a koronavírus egyes betegekben

8 koronavírussal fertőzött van Józsefvárosban

8 koronavírussal fertőzött van Józsefvárosban

„Mintha egy éjszaka alatt minden kifordult volna magából”

„Mintha egy éjszaka alatt minden kifordult volna magából”