A francia tulajdonos kiszállása után a magyar vezetők kezébe került a Szobi Szörp Rt. 90 százaléka. Egy másik régi magyar márka, a Tisza Cipő pedig a német piacot készül meghódítani.

Nosztalgiázzon velünk egy Bambi mellett!
Frutti cukorka, Diana sósborszesz, Mambó magnó, Pitralon arcszesz, Tuto lakat – emlékszik még a régmúlt már-káira? Ha igen, kattintson és emlékezzen velünk, ha nem, ismerje meg őket!

A HVG néhány éve megjelent kiskönyve – mely mostantól az interneten is elérhető - a márkák történetének végigkí-sérésével próbálja – a teljesség igénye nélkül – feltérképezni a hazai gazdaság-fejlődés utóbbi évszázadát, a tárgyiasult emlé-kek, illetve a hozzájuk kötődő jelentések tükrében.

A régi magyar márkák tör-ténetét bemutató mellékle-tünket megtalálja itt
A Szobi Szörpöt 1990-ben privatizáló francia Tesseire-től Fazekas László elnök-vezérigazgató, illetve Kanti Gábor elnök- és vezérigazgató-helyettes egyaránt 45-45 százalékot vásárolt - nyolc százalék erejéig a franciák továbbra is részvényesek maradtak - írja a Népszabadság.

A 38 éves, 15 éve privatizált társaságot a vezetők kiegyensúlyozott anyagi helyzetben vették át. A cég tavaly 4,8 milliárd forint árbevételt ért el, adózott nyeresége az ez év elejére áthúzódó tételek beszámításával 300 millió körül alakul. A termelésből 25 százalékot tesz ki a szörpgyártás (ebben itthon piacvezető), 75 százalékot pedig a gyümölcslevek (e téren a Sió Eckes és a Rauch után a harmadik). 

Piaci részesedését növelné egy másik magyar márka - ezúttal a német piacon. Hamarosan ugyanis az ottani üzletek polcain is megjelennek a Tisza sportcipők – idézi a Világgazdaság Vidák Lászlót, a márkajogokkal rendelkező Clash Kft. ügyvezető igazgatóját.

A cég disztribútori megállapodást kötött egy német céggel, amely az egész ország területén teríti majd a Tisza logót viselő termékeket. A nemrég zárult berlini Bread & Butter kiállításon önálló standdal megjelenő márka termékeinek más ausztriai, nagy-britanniai és olaszországi forgalmazásáról is tárgyaltak, ám konkrét üzletkötésről egyelőre korai beszélni.

Idehaza bővíteni fogják bolthálózatukat, amely most az Astoriánál lévő üzlet mellett egy zalaegerszegi és szombathelyi egységből, valamint a napokban nyílt győriből áll. Következő üzletük a Westend bevásárlóközpontban nyílik áprilisban, és szó van egy másik fővárosi üzlet megnyitásáról is.

Magyarországon a legismertebb márkák többésge tradicionális, hungaricumnak számító márka. Idén a Herendi és a Tokaji helyét a Boci csoki és a Pilóta keksz vette át a magyaroknál - derült ki a Népszabadság által bemutatott Márkaméterből.

A legerősebb márkák listájának első helyén a Magyarország név, mint áruvédjegy áll - írja a lap. Az első húszból tíz magyar, a listavezetők közül kikerült kilenc között viszont öt hazai márkanév van, köztük a legnevesebb porcelánok, a Herendi, a Zsolnay és a Hollóházi. A legmegbecsültebb márkák kategóriáját ugyanakkor öt éve így is a porcelánok vezetik - megelőzve a leveskockákat és az idén előretört szárazelemeket.

A legismertebb márkanevek között Magyarország mögött ott a Vénusz étolaj, a Magyar Posta, az ötös lottó, a Coca-Cola, a trappista, a forint, a Tesco, a háztartási keksz, a Rama és a Túró Rudiként ismert Pöttyös.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Gazdát cserél egy régi magyar márka

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában engedélyezte, hogy a Henkel Magyarország Kft. megvásárolja az Unilever Magyarország Kft. Biopon Üzletágát.

Gazdaság

Újabb magyar márka tűnik el

Hamarosan eltűnik a Skála áruházak neve a magyar piacról: a divatház üzleteinek többségét állítólag kínai befektetõk veszik át. A Corvint kínai kereskedő működteti tovább, míg a budai Skálát előbb-utóbb lebontják.

Média

Nosztalgiázzon velünk egy Bambi mellett!

Frutti cukorka, Diana sósborszesz, Mambó magnó, Pitralon arcszesz, Tuto lakat – emlékszik még a régmúlt márkáira? Ha igen, kattintson és emlékezzen velünk, ha nem, ismerje meg őket!

Hárs Géza Gazdaság

Márkabűvölet vs. márkagyűlölet?

"A gépek elkopnak. Az autók rozsdásodnak. Az emberek meghalnak. A márkák azonban továbbélnek." Ezt a gondolatot egy élelmiszeripari cég igazgatójának szájából idézi a magyarul most megjelent No Logo című könyv. Tele van provokatív kijelentésekkel, mégsem ettől ingerel vitára.

Bolsonaro: Brazíliának nincs pénze az erdőtüzek ellen harcolni

Bolsonaro: Brazíliának nincs pénze az erdőtüzek ellen harcolni

Mostantól sokkal nehezebb lesz zsiráfot venni

Mostantól sokkal nehezebb lesz zsiráfot venni

Gyanúsítottként hallgatták ki Demeter Mártát

Gyanúsítottként hallgatták ki Demeter Mártát

Ungváry Rudolf szerint Orbán is a régi fasiszták klónja

Ungváry Rudolf szerint Orbán is a régi fasiszták klónja

Feljelentést tett a polgármester a félbehagyott balmazújvárosi uszoda ügyében

Feljelentést tett a polgármester a félbehagyott balmazújvárosi uszoda ügyében

Majka a színpadról szólt be durván a Petőfi Rádiónak

Majka a színpadról szólt be durván a Petőfi Rádiónak