Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A francia tulajdonos kiszállása után a magyar vezetők kezébe került a Szobi Szörp Rt. 90 százaléka. Egy másik régi magyar márka, a Tisza Cipő pedig a német piacot készül meghódítani.
Nosztalgiázzon velünk egy Bambi mellett! |
Frutti cukorka, Diana sósborszesz, Mambó magnó, Pitralon arcszesz, Tuto lakat – emlékszik még a régmúlt már-káira? Ha igen, kattintson és emlékezzen velünk, ha nem, ismerje meg őket! A HVG néhány éve megjelent kiskönyve – mely mostantól az interneten is elérhető - a márkák történetének végigkí-sérésével próbálja – a teljesség igénye nélkül – feltérképezni a hazai gazdaság-fejlődés utóbbi évszázadát, a tárgyiasult emlé-kek, illetve a hozzájuk kötődő jelentések tükrében. A régi magyar márkák tör-ténetét bemutató mellékle-tünket megtalálja itt |
A 38 éves, 15 éve privatizált társaságot a vezetők kiegyensúlyozott anyagi helyzetben vették át. A cég tavaly 4,8 milliárd forint árbevételt ért el, adózott nyeresége az ez év elejére áthúzódó tételek beszámításával 300 millió körül alakul. A termelésből 25 százalékot tesz ki a szörpgyártás (ebben itthon piacvezető), 75 százalékot pedig a gyümölcslevek (e téren a Sió Eckes és a Rauch után a harmadik).
Piaci részesedését növelné egy másik magyar márka - ezúttal a német piacon. Hamarosan ugyanis az ottani üzletek polcain is megjelennek a Tisza sportcipők – idézi a Világgazdaság Vidák Lászlót, a márkajogokkal rendelkező Clash Kft. ügyvezető igazgatóját.
A cég disztribútori megállapodást kötött egy német céggel, amely az egész ország területén teríti majd a Tisza logót viselő termékeket. A nemrég zárult berlini Bread & Butter kiállításon önálló standdal megjelenő márka termékeinek más ausztriai, nagy-britanniai és olaszországi forgalmazásáról is tárgyaltak, ám konkrét üzletkötésről egyelőre korai beszélni.
Idehaza bővíteni fogják bolthálózatukat, amely most az Astoriánál lévő üzlet mellett egy zalaegerszegi és szombathelyi egységből, valamint a napokban nyílt győriből áll. Következő üzletük a Westend bevásárlóközpontban nyílik áprilisban, és szó van egy másik fővárosi üzlet megnyitásáról is.
Magyarországon a legismertebb márkák többésge tradicionális, hungaricumnak számító márka. Idén a Herendi és a Tokaji helyét a Boci csoki és a Pilóta keksz vette át a magyaroknál - derült ki a Népszabadság által bemutatott Márkaméterből.
A legerősebb márkák listájának első helyén a Magyarország név, mint áruvédjegy áll - írja a lap. Az első húszból tíz magyar, a listavezetők közül kikerült kilenc között viszont öt hazai márkanév van, köztük a legnevesebb porcelánok, a Herendi, a Zsolnay és a Hollóházi. A legmegbecsültebb márkák kategóriáját ugyanakkor öt éve így is a porcelánok vezetik - megelőzve a leveskockákat és az idén előretört szárazelemeket.
A legismertebb márkanevek között Magyarország mögött ott a Vénusz étolaj, a Magyar Posta, az ötös lottó, a Coca-Cola, a trappista, a forint, a Tesco, a háztartási keksz, a Rama és a Túró Rudiként ismert Pöttyös.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.