szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jelentős összegű támogatáshoz jut a Heim Pál Gyermekkórház egy cégvezetőkből álló klub által kezdeményezett jótékonysági kampány jóvoltából. A Lánchíd Klub a Heim Pál Gyermekkórház betegeinek étkeztetéséhez járul hozzá karitatív akciójával.

A legjelentősebb anyagi hozzájárulást négy, a hazai élelmiszergazdaságban meghatározó szerepet játszó cég karitatív kampánya eredményezi majd. A Bunge Rt., a Sió-Eckes Kft., a Spar Magyarország Kft. és a Délhús Rt. azt vállalta, hogy óriásplakátokon megjelenített termékeik április havi forgalmának meghatározott százalékát felajánlja a kórház számára.

Az óriásplakát kampány 2005. április 3-án indult, és az ország 640 helyén látható. A kampányban szereplő termékek megvásárlásával a fogyasztók is hozzájárulhatnak a Heim Pál kórház betegei étkezésének támogatásához.

A kampány részeként a Plus Kft. a napilapokban rendszeresen megjelenő hirdetéseinek felületeit bocsátja az akció rendelkezésére április első két hetében. Egyetértve a kampány céljával további három cég – a Co-op Hungary Rt., a Globus Rt. és az Univer Product Rt. – egyszeri támogatást ajánlott fel. A Lánchíd Klub tagjai egyéni hozzájárulásként személyi jövedelemadójuk egy százalékát ajánlják fel a kórházi alapítvány részére.

Az adomány teljes összegéről szóló csekket – amely a tervek szerint meghaladja a 20 millió forintot – egy gálavacsorán adják át a kórház főigazgatójának. A jótékonysági vacsorán felajánlandó összeg várhatóan mintegy kétszeresét teszi ki a kórház éves étkeztetési költségvetésének.

A Lánchíd Klubot 2003 őszén 12 olyan csúcsvezető hozta létre, akik az FMCG piac meghatározó szakemberei kereskedői, gyártói vagy szolgáltatói területen. Az egyesületi formában működő klub tagjai nem cégüket képviselik, hanem magánemberként szövetkeztek. A klub privát jellegéből adódóan tud együttműködni kereskedő a gyártóval.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Kampányt indítottak a romákért

Magyarországon a romák az egyik vesztesei a rendszerváltásnak. Ahhoz, hogy ez a helyzet megváltozzon, szociálpolitikai programokra, foglalkoztatási, oktatási, lakhatási és kifejezetten romaprogramokra van szükség - mondta Göncz Kinga, esélyegyenlőségi miniszter.

MTI Gazdaság

Kampány a túl zsíros élelmiszerek ellen

Az Európai Fogyasztók Szervezete (BEUC) európai kampányt indít a gyerekkori elhízás visszaszorítása és az egészséges táplálkozás elterjesztése érdekében, amelyhez csatlakozott az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) is.