Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az új személygépkocsik és terepjárók értékesítése Magyarországon 7,4 százalékkal csökkent 2005 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Az egyesület adatai szerint 2005 első három hónapjában 41910 személygépkocsit és terepjárót adtak el az országban, szemben a 2004 első negyedévi 45243 darabbal, és a 2003 azonos időszaki 47267 személyautóval és terepjáróval. Győző Gábor, az MGE ügyvezető elnöke elmondta: az idei csökkenés oka egyrészt a múlt év decemberére előrehozott vásárlások, másrészt a csökkenő fizetőképes kereslet, harmadrészt pedig mivel Magyarországon elsősorban a kiskocsik a dominánsak, a gyártói kapacitások ebből nem tudják kielégíteni az igényeket.
Győző Gábor úgy látja: ez az alacsonyabb autóértékesítési tendencia az egész évre jellemző lesz. Becslése szerint az idén mintegy 200 ezer gépjármű értékesítésére számítanak a gépjárműimportőrök és a gyártók, ami mintegy 8 ezerrel lenne kevesebb, mint 2004 egészében. Véleménye szerint talán az októberi Autószalon idején várható némi élénkülés a személyautó- és terepjáró-eladásokban. Az első negyedévben 4178 darab, 3,5 tonnánál alacsonyabb súlyú haszongépjárművet adtak el, 19,1 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
A közlemény szerint 7,8 százalékkal szűkült a kereslet 2005 első három hónapjában a motorkerékpárok iránt; összesen 1922 darabot adtak el a kereskedők ebben az időszakban. Az értékesített, 3,5 tonna feletti gépjárművek száma ezzel szemben 16,4 százalékkal, 1338-ra emelkedett egy év alatt. Az első negyedévben eladott személygépkocsik közül továbbra is a legtöbb, 54 százalék a kisautó kategóriájú - bár ez az arány 2,9 százalékponttal csökkent. Ebből a kategóriából 22620 darabot értékesítettek, 12,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Az általános csökkenő trenddel szemben viszont a legnagyobb értékesítő, a Suzuki az első negyedévben 8954 darab személygépkocsit adott el, 6,1 százalékkal többet, mint 2004 első negyedévében. Piaci részesedése pedig a tavalyi 18,7 százalékról 21,4 százalékra nőtt. A Suzuki eladásai 2004 I. negyedévében 36 százalékkal csökkentek, míg piaci részesedése, az egy évvel korábbi időszak 28 százalékáról 18,5 százalékra esett vissza.
A második legnagyobb forgalmazó, az Opel 4634 új gépkocsit adott el, ez 11,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, a márka piaci részesedése pedig 11,1 százalékra emelkedett a tavaly első negyedévi 9,2 százalékról.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.