Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A CBA Kereskedelmi Kft. került a Mai Piac szaklap élelmiszer- és fogyasztási cikk magyarországi kereskedelmi toplistájának élére a cégek saját közlésén alapuló 2004. évi forgalmi adatok szerint - közölte Takács Zsuzsa, a lap főszerkesztője csütörtökön.
A CBA Kereskedelmi Kft. összforgalma 495 milliárd forint volt 2004-ben, ami 90 milliárd forint növekedés 2003-hoz képest.
A toplistán második lett a Metro és a Spar közös beszerzési társasága, a METSPA, amely 450 milliárd forint forgalmat bonyolított 2004-ben, 40 milliárd forinttal többet az előző évinél.
Harmadik helyen végzett a Tesco Global Áruházak Rt., amely 415 milliárd forint forgalmat könyvelhetett el tavaly, 60 milliárddal többet az egy évvel korábbinál.
Takács Zsuzsa szólt arról, hogy Magyarországon hosszú évek óta először áll a lista élén magyar cég, a régióban pedig a CBA ezzel a teljesítményével a 6. helyezett.
Szalóky Tóth Judit, a toplistát összeállító ACNielsen ügyvezető igazgatója szerint várhatóan tovább folytatódik a kereskedelem koncentrációja, és 2005-ben 15-16 hipermarket nyitására kerülhet sor Magyarországon.
Az ügyvezető igazgató kitért arra, hogy a fogyasztási trendben egyre növekszik az igény a modern, kényelmi és egészséges termékek iránt. A vásárlói szokásokban az árérzékenység megmarad, a kényelmi szempontok közül pedig egyre inkább előtérbe kerül az elérhetőség, a széles választék.
Magyarország európai uniós csatlakozásával az import és a hazai márkák is versenyeznek. Az ACNielsen adatai szerint a magyar márkák több szegmensben is meg tudják tartani pozíciójukat, például a csokoládé, az alkohol piacán.
A toplista negyedik helyén végzett a Coop Hungary Rt. mintegy 360 milliárd forintos forgalommal, ötödik lett a Reál Hungária Élelmiszer Rt. 240 milliárd forinttal. A Coop 23 milliárd, a Reál 50 milliárddal növelte forgalmát a múlt évben.
A Cora, a Match, az Alfa, a Profi üzletláncok beszerzési társasága, a PROVERA-csoport összességében 4 milliárd forinttal növelte forgalmát tavaly 218 milliárd forintra. Az Auchan Magyarország Kft. 182 milliárd forint forgalommal zárta a 2004. évet, 26,5 milliárddal többel, mint 2003-ban.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.