szerző:
hvg.hu

A hipermarketek és cash&carry üzletek kiadványaiban főleg a non-food termékek kapnak helyet, míg a szupermarketekben, diszkontokban és drogériákban ezek aránya lényegesen alacsonyabb. Az akciózott, és hirdetett háztartási termékek háromnegyede az élelmiszer kategóriákból kerül ki.

Az év első felében a kiadott akciós újságok száma stagnált, és a hirdetett termékek száma egyes kategóriákban csökkent főleg amiatt, hogy a kereskedők a hirdetett termékek száma helyett nagyobb hangsúlyt fektetnek az átláthatóbb és strukturáltabb megjelenésre. Az akciós lapok disztribúciója is egyre szofisztikáltabb – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet jelentéséből.

A hipermarket és cash&carry kiadványokban a legnagyobb – akár 50 százalékos – hányadot a non-food termékek teszik ki. Jellemző a szezonális akciós újságok megjelenése, különösen az iskolakezdéshez, karácsonyhoz, szilveszterhez és húsvéthoz kapcsolódóan. Egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a szürethez kapcsolódóan hazai és külföldi pincészetek nemes borai mellett a nélkülözhetetlen kiegészítőket (sajt, poharak) is bemutató igényes kiadványok.

A szupermarketek, diszkontok, drogériák és vegyesboltok akciós újságjaiban is megtalálhatók a non-food termékek, de lényegesen (10-20 százalék) kisebb arányban. A láncok akciós újságjaik megjelenésének időpontját általában a versenytársak újságjainak megjelenéséhez igazítják, és tekintettel a magyar fogyasztók vásárlási szokásaira, érvényességük általában két hétvégét is felölel.

A saját márkás termékek jelenléte az akciós újságokban egyre hangsúlyosabb, bár az idei év első felében e tekintetben is stagnálás volt megfigyelhető. Általánosságban igaz, hogy az év első felében mindig több saját márkás termék jelenik meg az akciós újságokban, mint július-december viszonylatában. A saját márkás termékek jelenléte az élelmiszerek, majd a zöldség- és gyümölcskonzervek, a felvágottak és üdítőitalok kategóriájában a legerőteljesebb.

Az akciós újságokban hirdetett FMCG termékek 75 százalékos arányban az élelmiszerkategóriák, 25 százalékos arányban pedig a vegyi áruk kategóriáiból kerülnek ki. Az élelmiszerek közül hagyományosan az ital kategóriákat hirdették legtöbbet a kereskedők, második helyen a húsáru áll, a rangsorban harmadik helyét pedig stabilan őrzi a tartós élelmiszer kategória (mint például cukor, cereáliák, gabonakészítmények, stb.). A vegyi áru kategóriák közül legnagyobb (mintegy 50 százalékos) arányt a kozmetikai termékek teszik ki, őket követik a mosó- és tisztítószerek.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Média

Növekedett a magyar reklámpiacon elköltött pénz

A reklámpiaci költésekben továbbra is a távközlés vezet. Az év első felében a reklámköltések közel 13 százalékkal növekedtek. A bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazók egyre jobban a zsebükbe nyúlnak - áll a TNS Media Intelligence reklámpiaci elemzésében.

80 helyett 130 km/h-val: utánfutóval is vannak traffipaxrekorderek

80 helyett 130 km/h-val: utánfutóval is vannak traffipaxrekorderek

Akadozik a Telekom hálózata [frissítve]

Akadozik a Telekom hálózata [frissítve]

Stollár Fanny hatalmas csatában jutott tovább a wimbledoni selejtezőkörben

Stollár Fanny hatalmas csatában jutott tovább a wimbledoni selejtezőkörben

A gyógyászati segédeszközök piacának összeomlásával fenyegetnek a gyártók

A gyógyászati segédeszközök piacának összeomlásával fenyegetnek a gyártók

Jemenben megfelelő megoldást találtak a sáskajárásra

Jemenben megfelelő megoldást találtak a sáskajárásra

Elmondták, Pakson miért nem történhet meg a csernobili katasztrófa – videó

Elmondták, Pakson miért nem történhet meg a csernobili katasztrófa – videó