Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az európai kormányok különféle árcsökkentő intézkedésekkel igyekeznek mérsékelni az üzemanyagok drágulásának gazdasági hatásait. Az állami költségvetések, amelyek a benzinkutaknál fizetendő üzemanyagárból gyakran már 70 százalékkal részesülnek az adók révén, Európa-szerte engedményekre kényszerülnek.
A magyar út |
Október elsejétől javasolja alkalmazni a motorbenzin és a gázolaj áfa kulcsának 5 százalékpontos mérséklését a magyar kormány abban - az általános forgalmi adóról szóló törvény módosítását kezdeményező - javaslatában, amelynek eredményeként 11-12 forinttal csökkenhet az üzemanyagok jelenlegi árszintje. |
Lengyelországban szeptember 15-től az év végéig csökkentik a fogyasztási adót, Magyarországon az üzemanyag áfája csökken, Belgium a háztartási fűtőolaj áfájából ad visszatérítést.
Nagy-Britanniában - egy készülődő fuvarozóblokád elhárítására - a kormányzati tervek között szerepel az egy-egy autósnak kiszolgáltatható üzemanyag-mennyiség, illetve a benzinkutak nyitvatartási idejének korlátozása, és egyes kutak fenntartása "elsődleges fontosságú fogyasztóknak", például a mentőknek.
Franciaország arra készül, hogy pénzügyi segélyt jelent be a gazdálkodók üzemanyagár-terhelésének csökkentésére, miután hétfőn az ország északi részén a gazdálkodók és teherjármű sofőrök felvonuló akciót szerveztek a magas árak elleni tiltakozásul. Ellentételezésül 75 eurós csekkel is kecsegtetik az állampolgárokat, ha az
Benzingőz |
A magas benzinárak miatt egyre többen tankolnak fizetés nélkül az amerikai önkiszolgáló kutaknál. A beszámolók szerint már mindenféle autós lop: idős, fiatal, kövér, sovány, férfi, nő egyaránt. Fizetségként aztán a kezükkel mutatnak valamit - általában csúnyát - a töltőállomások kameráinak. Azok azonban nem csak a kézjeleket veszik fel, hanem az autók rendszámait is. Akadnak kutak, amelyeknek az új vásárlási szokások miatt előre kérik a pénzt. |
A 25 uniós tagállam pénzügyminiszterei múlt hétvégi, manchesteri megállapodásukban sürgették az OPEC tagállamait, hogy szeptember 19-ei ülésükön döntsenek kitermelésük emeléséről, de leszögezték: az általános fogyasztási adócsökkentés helyett a kisebb, jobban célzott segélyprogramokra kell helyezni a hangsúlyt a magas üzemanyagárak gazdasági hatásainak mérséklésére.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.