Tetszett a cikk?

Az uniós csatlakozás óta nőtt a kétes eredetű, ismeretlen márkájú, vagy nem márkázott gyümölcslevek magyarországi importja – írja piaci tapasztalatokra hivatkozva a Világgazdaság.

A teljes hazai élelmiszer-behozatal tavaly több mint 20 százalékkal bővült, és a lap szerint az ismeretlen márkájú áruknak ma legalább 5-10 százalékos a súlyuk a citrom- és gyümölcslépiacon - írja a lap.

Az olcsón behozott termékek származása és összetétele sokszor ellenőrizhetetlen, és a külföldi gyártókra nem vonatkoznak a szigorú magyar élelmiszer-biztonsági követelmények sem.

Az importált italok – miként az élelmiszerláncok 20-25 százalékos részarányt képviselő saját márkás termékei is – lassan, de biztosan háttérbe szorítják a hazai gyártók márkázott citrom- és gyümölcsleveit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Tiltakoznak a Tesco és az Auchan dinnyeakciói ellen

A Tesco és az Auchan áruházláncok görögdinnye kiárusítási akciója ellen tiltakoznak a termelők - mondta kedden Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója.