szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A politika nehezen változik, viszonylag lassan tanul a környezetében fellelhető innovációból, de még ha akarná, sem tudja magát kivonni az innováció kényszere és hatásai alól - hangoztatta csütörtökön Gyurcsány Ferenc a BrandFestival elnevezésű márkakonferencián, Bükfürdőn.

A miniszterelnök szerint a gazdaság, az üzleti élet napjainkban sokkal innovatívabb tud lenni, mint a politika, amelyben a megújulás igénye és a tradíciók egyszerre vannak jelen, egyszerre kell megfelelni a gyors fejlődés és a biztonságosság igényének. "Az innováció alapvetően a verseny terméke, (...) ugyanakkor a politikának nem csak verseny aspektusai vannak" - hangoztatta. Gyurcsány szerint a politikával szemben a gazdasági szereplők elvárása az, hogy az segítse a versenyképességet, a választói elvárás viszont az, hogy a mindennapi életben ne legyen erős a verseny; a választók nyugalmat és biztonságot szeretnének.

Gyurcsány Ferenc megfogalmazása szerint sokan vannak, akik a biztonságon a változatlanság biztonságát értik. "Mindenki változtatni szeretne, de csak úgy, hogy azzal a saját pozícióját javítsa" -fűzte hozzá.

A miniszterelnök előadásában ismét a "részvénytársaság" hasonlattal élt, egy olyan részvénytársaságként festette le az országot, ahol a részvényeseknek - választóknak és megválasztottaknak - is csupán egy részvénye lehet, ahol mindenki egyszerre tulajdonosa, alkalmazottja, vásárlója a részvénytársaságnak.

"A politika piaca meglehetősen behatárolt, tudjuk pontosan, darabra, hogy kinek pontosan hány szavazata van (...). Piacot csak úgy lehet növelni, ha egyre több embert hozok be azzal a kockázattal, hogy ha sokan jönnek be, az isten se tudja megmondani, hogy végül kire fognak szavazni, kinek a termékét vásárolják meg" - mondta.

Gyurcsány Ferenc úgy fogalmazott: a politika és az üzlet eszköztára ugyan hasonló, szavai szerint mégis nagy tévedés lenne azt gondolni, hogy a politikát ugyanúgy lehet eladni, mint a mosóport. Szavai szerint a politika sokszor rákényszerül, hogy leegyszerűsített üzenetként juttassa el programját az emberekhez, de ez a leegyszerűsítés nem vezethet a tartalom leegyszerűsítéséhez, programnélküliséghez, populizmushoz.

"Nincs igaza azoknak a politikusoknak, akik azt mondják, miután ilyen lett a nyilvánosság szerkezete, mint amilyen ez, felmentést ad az alól, hogy tagolt, strukturált, demokratikus, diskurzust folytassunk" - mondta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak

Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.