szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A háztartási tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma 16 százalékkal, több mint 13 milliárd forintra nőtt a 2004 július-2005 június közötti időszakban az ACNielsen piackutató adatai szerint.

A kategória hét szegmense közül hatban nőtt a forgalom, csak a súrolószereknél csökkent, 9 százalékkal. A legnagyobb arányú növekedést, 30 százalékot a padlótisztító szereknél mérték a piackutatók.

A két legnagyobb szegmens, az általános tisztítószer és a toalett tisztító, amelyek a tisztítószer-eladások 30-30 százalékát teszik ki. Utóbbi forgalma egyik évről a másikra 27, előbbié 17 százalékkal nőtt. Az általános tisztítószerek közel 41 százalékát a hipermarketek adták el a vizsgált időszakban.

A felmérés szerint e cikkek fogyasztói ára csökkent az egy évvel korábbihoz képest: egy liter általános tisztító spray-t a korábbi 925 forint helyett 911 forintért lehetett kapni, egy liter folyékony általános tisztítószer átlagára pedig 550-ről 516 forintra csökkent 2004 júliusa és 2005 júniusa között.

A kereskedelmi márkák szerepe a tisztítószereknél csökkent az előző évi felmérés adataihoz képest, 8 százalékról 6 százalékra. A másik nagy szegmens, a toalett tisztító bolti eladásában a WC-kagylóba helyezhető termékek domináltak 73 százalékkal. E cikkek fogyasztói átlagára egy év alatt alig változott. A toalett tisztítók kereskedelmi márkáinak piaci részesedése 7-ről 8 százalékra emelkedett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Média

Minden százasból 13 forintot sajátmárkás termékekre költünk

Tavaly áprilistól idén márciusig a kereskedelmi márkás (más elnevezéssel: sajátmárkás) élelmiszerek és háztartási vegyi áruk kiskereskedelmi forgalma 15 százalékkal nagyobb volt Magyarországon, mint az előző időszakban. A napi fogyasztási cikkekre kiadott minden 100 forintból a vevők 13-at kereskedelmi márkás termékre adtak ki - derült ki az ACNielsen keddi sajtótájékoztatóján, amelyen a piackutató cég a kereskedelmi márkák öt földrész 38 országában, 80 termékkategóriában végzett vizsgálatának eredményeit ismertette.

Gazdaság

Egyre többet költünk el a boltokban

Közép-Európában a lakosság jövedelmének jelentős része megy el a megélhetéshez szükséges fogyasztási cikkekre. Ám Nyugat-Európában a fizetésből nagyobb hányad jut a lakásra, a szolgáltatásra és az utazásra.

MTI Gazdaság

Az uniós átlagnál többet költünk távközlésre

Jelentősen meghaladják a magyarországi vezetékes telefonszolgáltatás díjai a 25 uniós tagország tarifáinak átlagát – derül ki egy frissen közzétett uniós tanulmányból. 2004-ben a szolgáltatásokat igénybe vevők az EU átlagában havonta 37,2 eurót költöttek a vezetékes hálózathoz való csatlakozásra és a beszélgetésekre, Magyarországon 50,8 eurót.