szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi a pécsi közgyűlés Fidesz frakciója annak megállapítására, kit terhel a felelősség a város új autóbusz-centrumának építése kapcsán vétett eljárási szabálytalanság és az ennek következtében kieső százmilliós nagyságrendű támogatás miatt.

Szeretnénk tudni, ki, vagy kik követték el azt a megdöbbentő, triviális hibát, amely miatt Pécs az elnyertnél kevesebb pályázati pénzt kap, és e hiányt a városnak a fejlesztés befejezéséhez saját költségvetéséből kell majd pótolnia - mondta De Blasio Antonio, az önkormányzat költségvetési bizottságának fideszes tagja.

Az önkormányzati képviselő beszámolt arról, hogy a város ez év július végén, még azelőtt kezdte meg a déli városrész 700 milliós beruházásból, a Belügyminisztérium által 240 millióval támogatott autóbusz-pályaudvarának építését, hogy a Regionális Operatív Program (ROP) pályázatán nyert 300 millió forintról támogatási szerződést kötött volna.

A szabályok szerint az Európai Unió csak el nem kezdett fejlesztéseket támogat, ezért a ROP közreműködő hatósága, a VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság a közelmúltban leállítatta az építkezést és értesítette az önkormányzatot, hogy a forrásnak csak egy részére tarthat igényt.

Gonda Tibor, Pécs gazdasági ügyekért felelős alpolgármestere újságíróknak elismerte: hibáztak, amikor a szerződés aláírása előtt megkezdték a munkálatokat. Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A pályaudvart a tervek szerint, december elején szerettük volna átadni, télen ugyanis nem lehet aszfaltozni. Ezért kezdtük el idő előtt a kivitelezést, amely így azonban 2006 tavaszán fejeződhet be - mondta az alpolgármester, aki rámutatott arra, hogy a VÁTI is túllépte a szerződéskötéshez megszabott hatvan napos határidőt.

Gonda Tibor beszámolt arról, hogy független szakértői vélemény alapján a pályaudvar készültségi szintje 18 százalékos. Számítások szerint a város a belügyminisztériumi és az uniós támogatásból egyaránt 18 százalékkal kap kevesebbet. A hiány a szabálytalanság miatt várható bírsággal és a kivitelezők esetleges követeléseivel együtt elérheti a százmillió forintot. A pénz előteremtését az önkormányzati tulajdonú és a majdani pályaudvart használó Pécsi Közlekedési Rt. vállalta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az Austrian Airlines repül elsőként a Pécs-pogányi repülőtérről

Az Austrian Airlines (AUA) a következő nyári menetrendben menetrendszerinti járatot indít Bécs és Pécs között és ezzel az AUA az első légitársaság, amely megállapodást kötött a Pécs-pogányi repülőteret üzemeltető önkormányzati céggel a repülőtér használatáról.

MTI Kult

Pécsre kerül letétbe az Antal-Lusztig gyűjtemény

Pécs önkormányzata a napokban megállapodott a gyűjtemény tulajdonosával, Antal Péter debreceni ügyvéddel, hogy az értékes műkincsek tíz évre Debrecenből a Dunántúl legnagyobb városába kerülnek.