szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Vodafone Magyarországot a fogyasztók megtévesztése miatt - közölte a GVH.

A közlemény szerint a Vodafone a "VitaMax Dumabérlet" tarifacsomag és a "Vodafone 90-800" tarifacsomag mellé választható "Hétvégi és Esti opció" egyes, 2005. február 16-től április 3-ig közzétett reklámjaival tévesztette meg a fogyasztókat.

A GVH megítélése szerint a fogyasztó joggal várhatja el, hogy a reklámban közölt információk pontosak, igazak legyenek, azok értelmezéséhez további ismeret ne legyen szükséges, különösen nem oly módon, hogy a további információk alapján a reklám által közvetített üzenet tartalma lényegesen módosulhat.

A hivatal versenytanácsa megállapította: a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított akkor, amikor egyes, a tarifacsomagok kedvező tulajdonságát kiemelő reklámjaiban nem közölte, hogy a tarifacsomag igénybevétele időben korlátozott; az akció lejártával a "VitaMax Dumabérlet" tarifacsomagot automatikusan "VitaMax Uno" díjcsomagra módosítja; s az akció csak a vodafone-os vagy vezetékes szám hívására vonatkozik.

A bírság összegének meghatározása során a versenytanács figyelemmel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a 2004. évben három olyan versenyfelügyeleti eljárás indult fogyasztók megtévesztése miatt, ami jogsértés megállapításával zárult - áll a közleményben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Versenyhivatali bírság az Euronics reklámújságnak

Kétmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bravotech Kft.-t, mivel a társaság által megjelentetett, 2005. januári Euronics reklámújság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt.

MTI Gazdaság

Ötmillió forintos GVH-bírság a Pannon GSM-nek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Pannon GSM Rt-t, mivel egy reklámkampányban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított - közölte a GVH csütörtökön.