szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) szerint a regisztrációs adót érintő, jövőre hatályba lépő módosítások összesen 22 milliárd forint adóbevétel-kiesést okoznak a központi költségvetésnek az idei évhez viszonyítva.

Győző Gábor, az MGE ügyvezető főtitkára szerint azzal, hogy a törvénymódosítás bevezeti az avultatás intézményét, vagyis alacsonyabb adótételt állapít meg a használt járműveknél, arra ösztönzi az autóvásárlókat, hogy új helyett használtat vegyenek.

A jövő évi regisztrációs adó törvény alapján 126 ezer használt, és 144 ezer új autó értékesítésével lehet számolni. Ennek megvalósulását feltételezve a magyar 1-10 éves személygépkocsi park átlagos értéke legalább 10 százalékkal csökken. Ennek járulékos hatása, hogy a pénzintézetek gépkocsi hitelezési portfoliójának értéke is mintegy 10 százalékkal lesz alacsonyabb.

Győző szerint az újautó-értékesítés visszaesése több mint 200 márkakereskedő csődbejutását eredményezheti, és ez mintegy 6 ezer munkahely megszűnését, és több mint 4 milliárd forint adóbevétel-kiesést okoz.

Az MGE és a Gémosz szerint a 2006-tól új autók forgalomba hozásánál kötelező EU 4-es motorral szemben az unióban minden korlátozás nélkül forgalomba hozható, legfeljebb 10 éves korú autók EU 1,2, és 3-as motorjai 90-130 százalékkal növelik a környezet szennyezését.

Az érdekképviseletek számításai szerint a törvény életbe lépésével 1200 tonnával több szén-dioxid, és 67 tonnával több nitrogén-oxid kerül a magyar légtérbe a használt autók számának emelkedésével.

Wolf Károly, a GM Hungary igazgatója elmondta: a használtautó-behozatal növekedése nem lehet érdeke a magyar gazdaságnak, az államháztartásnak, és az autós szakmának, viszont érdeke lehet a legalitás határán működő, adót kerülő vállalkozói rétegnek.

Hozzátette: annak ellenére, hogy a regisztrációs adó törvényt hétfő este már megszavazta az országgyűlés, mégis látnak esélyt arra, hogy még a hatályba lépés előtt rendkívüli módosító indítvánnyal változtassanak azon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Eltűnik a regisztrációs adó

Az elképzelés alapján a tagállamok nagy részében - de nem mindegyikében - kivetett regisztrációs adó fokozatosan beépülne az éves üzemben tartási adóba, és így egy idő után megszűnne.

MTI Gazdaság

Megszűnhet a járművek regisztrációs adója

Az Európai Bizottság júliusra halasztotta az egységes gépjárműadó bevezetéséről szóló terv vitáját és a döntést. A tervek szerint a regisztrációs adó beépülne az üzemben tartási adóba, és így megszűnne.

MTI Gazdaság

EU-s irányelv készül a regisztrációs adóról

Az Európai Bizottság adó- és vámügyi főigazgatósága dolgozik egy kötelező érvényű szabályozáson, direktíván a gépkocsik regisztrációs adójára vonatkozóan, ez februárban az adóügyekkel és vámunióval foglalkozó biztos, Kovács László elé kerül - jelentette be Brüsszelben maga a magyar felelős.

MTI Gazdaság

Kovács: "jelentős viták" a regisztrációs adó megszüntetéséről

Növelné az európai gépkocsigyártók versenyképességét és megszüntetné az európai autópiac széttagoltságát, ha fokozatosan eltörölnék a regisztrációs adót - mondta Kovács László, az Európai Bizottság adó- és vámügyi biztosa a Budapesti Autószalon szombati megnyitóján.