szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Németországban élő tehetős személyek száma 2009-re a 10 milliót is elérheti - állítja előrejelzésében a Datamonitor. A piackutató cég jelentése szerint nőttek a német háztartások befektetései, és egyre többen vannak, akik legalább 50 ezer eurós vagyonnal rendelkeznek.

A Datamonitor szerint az elkövetkező 5 évben biztos növekedésre lehet számítani, és 2009-re 10 millió jómódú német állampolgárral számolhatnak a befektetési tanácsadók.

Jelenleg közel 850 ezer főre tehető a 300 ezer eurónál is nagyobb vagyonnal rendelkező németek száma, míg 7,2 millió németnek (a lakosság 10 százalékának) 50 és 300 ezer euró közöttire becsülik a vagyonát.

A legalább 50 ezer eurós vagyonnal rendelkező németek tábora 2000 és 2002 között 14 százalékkal zsugorodott, ám a folyamat megfordult, és 2003-ban már 9 százalékkal, 2004-ben pedig 5 százalékkal voltak többen e csoport tagjai. Az 50 és 300 ezer euró közötti vagyonnal bírók esetében 6 százalékos, míg az ennél is több vagyonnal rendelkezők táborában 10 százalékos emelkedést tapasztaltak.

A német háztartások megtakarításai 2002 és 2004 között 10 százalékkal emelkedtek, a befektetési jegyek és a közvetlen részvénybefektetések értéke pedig 23, illetve 21 százalékkal nőtt 2002 óta.

A Datamonitor szerint a németországi befektetési szolgáltatóknak változtatniuk kell ügyfélkapcsolataikon, ha meg akarják őrizni vagyonos kuncsaftjaikat a 2009-re jelzett növekedés után is.

Az elmúlt néhány évben ugyanis a Németországban élő gazdasági elit összetételében és igényeiben is komoly változáson ment keresztül. Ma a korábbinál sokkal inkább hajlanak befektetési tanácsadóik lecserélésére - írja a Datamonitor.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Váratlanul javul a fogyasztói hangulat Németországban

A változás viszonylagos esélyjavulást sejtet a gazdasági növekedés számára, mert a németek bizakodnak a szeptemberi, előre hozott választások gazdasági hatásaiban, és növekszik a vásárlókedv, ez derült ki a GfK hétfőn nyilvánosságra hozott felméréséből.