szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Komplex geomarketing megoldásokat kínál a GfK Hungária az értékesítési és marketing döntéshozók számára; a RegioGraph programmal a felhasználók által könnyen betáplálható, földrajzilag értelmezhető, piacra jellemző adatok áttekinthető térképeken, meghatározott földrajzi területekre vonatkozóan jeleníthetők meg - írja sajtóközleményében az intézet.

RegioGraph néven új terméket dob piacra a GfK Hungária Piackutató Intézet, amellyel a marketinggel és piacelemzéssel foglalkozó felhasználók által könnyen betáplálható, földrajzilag értelmezhető, piacra jellemző adatok áttekinthető térképeken, meghatározott földrajzi területekre vonatkozóan jeleníthetők meg - közölte a piackutató cég, hozzátéve: a térbeli ábrázolásra is képes RegioGraph fontos regionális összefüggésekre és esetlegesen rejtett piaci potenciálra világíthat rá.

A program alapfunkcióin felül a DISTRICT 8 programmal bárki megtervezheti és optimalizálhatja értékesítési vagy szolgáltatási tevékenységének célterületét, annak lefedettségét az általa meghatározott speciális szempontok szerint.

Az alapcsomag része Magyarország részletes – akár négyjegyű postai irányítószám-körzetig szűkíthető – digitális térképe, kiegészítve az EU 25 tagországának a NUTS I-III (országos, regionális, megyei szintű) térképszettel, mely a Strukturális Alapokra való pályázáskor elengedhetetlen. A világ bármely országának hasonló részletességű térképe szintén elérhető. A program a felhasználó által hozzáadott gazdasági és szociodemográfiai adatokat könnyen értelmezhető térképek formájában, azonnal kiértékelhető módon jeleníti meg.

Ennek a geomarketing megoldásnak köszönhetően egy kattintással megtudható az is, hogy mely területeken rendelkezik a vállalkozás magas vagy alacsony piaci részesedéssel - állítja a GfK Hungária. A portfolió-analízis funkcióval közvetlenül vizsgálható a forgalom és a piaci potenciál között fennálló kapcsolatot. A RegioGraph segítségével időbeni folyamatok is ábrázolhatók és elemezhetők, így például könnyen kideríthető az is, hogy a tervezett forgalomhoz képest milyen eredményeket ért el a cég egy adott területen.

A program részletekbe menő elemzést tesz lehetővé meghatározott földrajzi területek, térségek, vagy akár adott ágazatok jelenlétének, logisztikai központok, képviseletek vonatkozásában. Segítségével megtudható többek között az is, adott területen hány háztartás érhető el valamely szolgáltatással.

A térképek a felhasználó által feltöltött adatok mennyiségétől és jellegétől függően megjelenítik, hogy egy vállalkozás tevékenysége milyen mértékben fed le egy adott területet, és fehéren hagyja azokat a részeket, ahol a cég nem ér el fogyasztókat. A RegioGraph ezen kívül a forgalom mértékét is figyelembe veszi, külön kiemelve a nagyobb potenciállal bíró területeket.

A felhasználóbarát program forradalmasíthatja a piaci lehetőségek elemzését, s hathatós segítséget nyújthat a változó piaci feltételekhez való alkalmazkodásban, s a versenytársakkal szembeni hátrány ledolgozásában, esetleg azok megelőzésében - vélekedik az intézet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Péterfalvi politikai marketingtörvényt javasol

Az aláírásgyűjtések során rögzített személyes adatokat csak az adott célra lehet felhasználni – hívta fel a figyelmet az adatvédelmi biztos, aki szerdán egy politikai marketingtörvény megalkotását ajánlotta a képviselőknek.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.