szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az új autók átlagára Magyarországon mintegy 5 százalékkal alacsonyabb az európai átlagárnál – állapítja meg a PricewaterhouseCoopers (PwC) és az eurocarprice.com legfrissebb felmérésében.

A PwC közleménye szerint Magyarországon a másfél évvel ezelőtti jelentős áremelkedést követően most újra emelkedő tendencia jelei mutatkoznak. Jelenleg az éves növekedési ütem 2,5 százalékos.

Az elmúlt két évben az új autók forgalma enyhén visszaesett Magyarországon. A mini és kiskategóriás autók piacán érezhető csökkenést a korábban meglehetősen alacsony forgalommal bíró nagyobb autók iránti igény növekedése ellensúlyozta.

Más országok autópiacaival ellentétben Magyarországon az egyterűek iránti kereslet nem emelkedett az elmúlt egy évben. Emellett a dízelüzemű autók továbbra is egyre nagyobb piaci részesedést tudhatnak magukénak, a benzinesek rovására.

A közlemény szerint az új autók európai átlagára 2005 harmadik negyedévében 4,4 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, legfőképpen az új modellek árfelhajtó hatása miatt.

A PricewaterhouseCoopers Újautó Árindexe alapján Európa legdrágább autópiaca továbbra is Dánia, ahol az árak 93 százalékkal haladják meg az eurózóna átlagárát. A harmadik negyedévben – meglepetésre – a svájci autópiac számított a legolcsóbbnak.

Az öt legnagyobb európai ország autópiaca meglehetősen vegyes képet mutat. Németországban és Franciaországban egyaránt 3 százalék feletti áremelkedés mellett enyhén növekedett a forgalom. Spanyolországban mind a forgalom, mind az árak erőteljesen nőttek. Az olasz autópiac forgalma éves szinten mintegy 5 százalékot esett, a kontinens legdinamikusabb áremelkedését produkálva. Nagy-Britanniában a folytatódó forgalomcsökkenés ellenére az árak újból emelkedni kezdtek.

Éves szinten Kelet-Európában a forgalom jelentősen visszaesett, Lengyelországban 30 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. Az új autók átlagára összességében az európai átlag alatt maradt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Közel 1,5 millió autót hív vissza a Toyota

A japán Toyota Motor történetének legnagyobb visszahívási akcióját jelentette be kedden: az intézkedés több mint 1,4 millió gyártmányát érinti, a kocsikból 1,27 milliót Japánban adtak el, a többit más ázsiai országokban.

MTI Gazdaság

Casco: fizetni kell a forgalmival ellopott autóért is

Érvénytelen az a valamennyi casco-biztosítási szerződésben szereplő kitétel, amely szerint a biztosítóknak nem kell fizetniük a casco-biztosítási szerződésre egy gépjármű ellopása esetén, ha a kocsiban volt a forgalmi engedély - közölte a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FF).

Trend

Meseautók

Évről évre bővül a drága prémium-, luxusterepjáró és sportkocsik vevőköre Magyarországon, ezért több gyártó is elérkezettnek látta az időt piaci jelenlétének megerősítésére. Versenyben van a szürkeimport is, pedig a "független csatornákon" érkezett meseautók néha nem egészen olyanok, mint amilyennek a vevő gondolja őket.

MTI Gazdaság

Melyek a legjobb használt autók?

Az ázsiai gyártmányok messze a legjobbak a használt autók között, a német GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) műszaki felügyelet által végzett minőség ellenőrzés eredménye szerint.

MTI Tech

A modern autókból egyre nehezebb kilátni

Egyre rosszabb a kilátás a korszerű autókból: a körbetekintés szempontjából a mai modern gépkocsik lényegesen veszélyesebbek, mint harminc évvel ezelőtti elődeik voltak - állítja a német automobil klub (ADAC) hétfőn nyilvánosságra hozott felmérésében.