szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A tervezettnél egy héttel korábban, már a jövő hét elején Budapestre érkezik a Nagykörútra vásárolt 40 Siemens Combino villamos első szerelvénye, amit év végéig még 19 darab követ.

A bécsi szerelő üzemben jövő hétfőn rakják vasútra az első szerelvényt, ami kedden érkezik a Ferencvárosi pályaudvarra, ahonnan kocsiszínbe szállítják - mondta Vajda Pál, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.

A világszerte újdonságnak számító több mint 50 méter hosszú szerelvényt április elején egy közterületen mutatják be a budapestieknek. Az ezt követő hatezer kilométeres próbaüzem után a jármű megkapja a hatósági engedélyeket. Ennek birtokában már a nyáron forgalomba állítják az új villamost, amit év végéig még 19 követ. A többi 20 jármű a jövő év elején érkezik.
 
Vajda Pál tájékoztatása szerint rövidesen megkezdődik a nagykörúti megállók akadálymentesítése, hogy az új villamosokat a babakocsival és a kerekes székkel közlekedők is használni tudják. A fővárosi önkormányzat szakbizottsága szerdán választ azokból a látványtervekből, amelyeket a BKV nyújtott be a nagykörúti megállókat az aluljárókkal összekötő lépcsők fölé tervezett előtetőre. 

Az infrastrukturális fejlesztésekkel, az akadálymentesítésekkel és a remíz-átépítésekkel együtt 41 milliárd forint lesz a villamos-beszerzési projekt végösszege - tette hozzá.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A BKV 26 millió eurós megrendelést adott a Siemensnek

Huszonhat millió eurós megrendelést kapott a Budapesti Közlekedési Vállalattól (BKV Rt.) a német Siemens konszern, amelynek vasúttechnikai üzletága (Transportation Systems - TS) a 2-es számú budapesti metróvonal korszerűsítésében vesz részt.

Gazdaság

Át kell építeni a Margit hidat az új villamosok miatt?

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a főváros által beszerzendő Siemens Combino villamosok a pálya három szakaszán is érintik a közúti sávokat, illetve egymást. A Siemens arról döntött, hogy bár átalakítja a villamosokat, kitart az alacsonypadlós koncepció mellett.