szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Malévra pályázó AirBridge Zrt. fő részvényese, Borisz Abramovics hétfőn az MTI-nek cáfolta az eladósodásáról pénteken megjelent híreket.

Az orosz AirUnion légiszövetségben érdekelt Abramovics "légből kapottnak" nevezte az eladósodásáról szóló híreket. Az AirUnion tavaly rekordévet zárt, először szállított 4,8 millió utast, és 440 millió dollárt fektetett orosz repülőtér-fejlesztésbe és flottakorszerűsítésbe.

„A sci-fi határát súrolják az eladósodásomról szóló értesülések. Sosem volt jobb évünk, mint a tavalyi. Az AiRUnion halad előre stratégiai céljai felé. Ilyen a Malév partnerség is, az AirBridge sikeres privatizációs szereplése esetén - mondta Abramovics. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. (ÁPV) igazgatósága a múlt csütörtökön döntött úgy, hogy csak az AirBridge Zrt.-vel folytatja a Malév privatizációjának záró tárgyalásait. A felek a szerződés részleteiről egyeztetnek a héten, közölte az AirBridge.

A Renaissance Capital befektetési bank moszkvai elemzője pénteken azt mondta, hogy Borisz Abramovicsnak a Malév megszerzése a harmadik és egyben legdrágább vállalkozása lenne a szakmában, holott már eddig is jelentős adósságokat halmozott fel. Egyes hírek szerint az orosz üzletembernek 160 millió euróba, más értesülések szerint 160 millió dollárba kerül a magyar nemzeti légitársaság megszerzése.

Abramovics első ilyen vállalkozása öt légitársaság, az AirUnion szövetség tagjainak egy cégbe vonása, de az orosz vagyonügynökség, amely a vezető légitársaság, a KrasAir 51 százalékos tulajdonosa, nem akarja engedni, hogy az állami részesedés az új holdingban 50 százalék alatt legyen. Borisz Abramovics december végén magyar újságíróknak Budapesten azt mondta, hogy az új légitársasági holding már januárban megszületik, miután az orosz elnök aláírja a légitársaságok egyesítéséről szóló rendeletet. Akkor az orosz üzletember azt mondta: ebben a légitársaságban a magánszemélyek lesznek többségi tulajdonban, az orosz állam kisebbségi hányaddal rendelkezik majd.

Moszkvai értesülések szerint Abramovics konfliktusban áll az orosz vagyonügynökséggel a krasznojarszki repülőtér ügyében is, amelyet el kell különíteni a KrasAirtől. A vagyonügynökség több perben különböző térítéseket követel a KrasAir magánrészvényeseitől (például egy szerinte jogszerűtlenül felvett hitel, vagy állami tulajdonban lévő reptéri létesítmények használata miatt).

Orosz sajtóértesülések szerint az AirUnion légiszövetség tagjainak 100 millió dollár körüli lejárt tartozása van üzemanyag-szállítóival szemben.

Az orosz üzletember harmadik vállalkozása az első orosz diszkont légitársaság, a Sky Express megalapítása, amelynek nem többségi tulajdonosa, de állítólag a főrészvényese ő maga. A Sky Express hétfőn indítja első járatát Moszkvából (Vnukovo) Szocsiba.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Malév privatizáció: az Airbridge és a LAL maradt versenyben

Az Airbridge és a litván LAL maradt versenyben a Malév 99,97 százaléknyi részvényének megvásárlásáért az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. igazgatóságának csütörtöki döntése szerint - közölte az ÁPV az ülést követően. Az Ofer Hava magánszemély által jegyzett ír-magyar befektető körrel már nem tárgyal a privatizációs szervezet.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Malév privatizáció: keleti szárny

A Malév 99,95 százaléknyi részvényének megvásárlására versenyben maradt két pályázó ajánlatának közös vonása, hogy mindketten új piacokat ajánlanak, de különböző térségben.

MTI Gazdaság

Három cég maradt versenyben a Malévért

Lezárult a Malév Zrt. privatizációs eljárásának ajánlattételi szakasza, az értékelő bizottság javaslata alapján a tárgyalási szakaszba az Airbridge Zrt-t, a LAL Investiciju Valdymas-t, valamint Ofer Hava magánszemély által jegyzett befektetői kört - hívják meg - áll az ÁPV Zrt. közleményében. Az eljárás ezen szakaszában a privatizációs folyamatról egyéb információ nem közölhető.