Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás év végi kampányszerű újrakötése ellen érvel nyilatkozatában a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége. A változással a biztosítók is egyetértenének.
A múlt év végén lezárult kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány során több mint háromszázezer autós döntött a biztosítóváltás mellett. Évről évre egyre határozottabban merül fel a kérdés: valóban szükség van-e arra, hogy az autósok csak az év egyetlen hónapjában mérlegelhessék, kívánnak-e biztosítót váltani? A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) úgy ítéli meg, hogy a kampányidőszak elhagyása a biztosítási piac minden szereplője számára előnyökkel járna.
A jelenlegi rendszerben a gépjármű-tulajdonosok minden év novemberében egy időben szembesülnek az új kgfb tarifákkal. Mivel a váltásra kizárólag ebben az időszakban nyílik lehetőség, a biztosítók egyre intenzívebb marketingmódszerekkel (kisebb-nagyobb ajándékok, a kedvezmények mind átláthatatlanabb köre stb.) igyekeznek e néhány hét alatt magukhoz csábítani az ügyfeleket. Mindez jelentősen növeli a kötelező biztosítások költségeit, valamint annak esélyét, hogy az autós nem a számára optimális módozatot választja ki magának, a korrigálásra pedig egy évet kell várnia - áll a közleményben.
Az európai gyakorlat igen változatos képet mutat. A környező országokat vizsgálva Csehországban és Szlovákiában az itthonihoz igen hasonló gyakorlattal szembesülünk. Ugyanakkor Ausztriában egész évben lehet kgfb-t váltani, és hasonló a helyzet a közelmúltban csatlakozott Romániában is.
A FBAMSZ elérkezettnek látja az időt, hogy immár konkrét lépések is történjenek annak érdekében, hogy a kötelező biztosítás kampányának - a biztosítási piac jelenlegi fejlettségi szintje mellett több hátránnyal, mint előnnyel járó - gyakorlata középtávon megszűnjön.
Kálózdi Tamás, az Allianz Biztosító vezérigazgató helyettese – ez a társaság az autós biztosítások felét kezeli – elmondta, hogy érdemes lenne megfontolni, hogy a kgfb-váltásra az év utolsó napja helyett a biztosítási évfordulón kerüljön sor. (A biztosítási évforduló a kötés napja, vagyis praktikusan az autóvásárlás napja.) A biztosítók továbbra is – úgy, mint most – november elején hirdethetnének díjat, de a kínálatból csak a biztosítási évfordulón lehetne választani.
Arra a felvetésre, hogy ha valaki – a tervezett rendszerben – például novemberben vásárol autót, akkor hiába látja a jövő évi díjakat, csak a régiek alapján választhat biztosítót, Kálózdi Tamás azt a választ adta, hogy a meghirdetés utáni biztosítási évfordulósok már az új tarifával köthetnék meg a kgfb-t.
Tóth Sándor, a Közlekedési Biztosító Egyesület értékesítési igazgatója a casco biztosítást hozta fel ellenpéldaként, amely ma is a biztosítási évfordulón jár le. Igaz, hogy a biztosítók itt folyamatosan intézhetik a váltást, így elmarad a kampány, viszont az ügyfelek sem figyelnek annyira a piacon lévő ajánlatokra. Ebből a szempontból a mai helyzet ügyfélbarátabb.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.