szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jelentősen növekszik a joghurt-fogyasztás Magyarországon. A natúr joghurt kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 8 százalékkal, a gyümölcsjoghurté pedig 5 százalékkal nőtt 2005 november és 2006 októbere között, az előző év hasonló időszakhoz képest - derül ki az ACNielsen felméréséből.

A gyümölcsjoghurt olyannyira kedvelt, hogy ötször annyit adnak el belőle a boltokban, mint a natúrból. Utóbbiból az éves értékesített mennyiség túllépte a 10 ezer tonnát, gyümölcsjoghurtból pedig az 50 ezer tonnát. Értékben a natúr joghurt piac mérete 4 milliárd forint feletti, a gyümölcsös joghurté pedig közeledik a 25 milliárd forinthoz. A joghurt jellemző eladási helye a modern, 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípus.
 
Gyümölcsjoghurtból a 400 négyzetméternél nagyobb csatornákra jut a forgalom 64 százaléka, a szóban forgó időszakban. A tendencia növekedést mutat, ugyanakkor 3 százalékponttal csökkent a 200 négyzetméteres vagy annál kisebb boltok piaci részesedése.
 
Az árak kis mértékben hullámzanak. Egy kiló gyümölcsjoghurt átlagosan 459 forintba került 2004 szeptember-októberben, a következő év hasonló időszakában 444, a tavalyi hasonló periódusban pedig 487 forintba.
 
A kereskedelmi márkák nem jellemzők ebben a kategóriában, 11 százalék jutott rájuk az eladásokból tavaly szeptember-októberben; mindössze 1 százalékponttal több, mint az előző hasonló periódusban. A natúr joghurt kiskereskedelmi forgalmában még nagyobb, 72 százalékos a 400 négyzetmétert meghaladó modern bolttípusok részaránya, 2005 november-2006 októberben.
 
A fogyasztói árak növekedtek a legutóbbi időszakban. A 2004 szeptember-októberi kilónkénti 398 forintos fogyasztói árat egy év múlva 405, a tavalyi hasonló periódusban pedig 454 forint követte. Itt a kereskedelmi márkák nagyobb szerepet játszanak: 15 százalék jutott rájuk a forgalomból tavaly szeptember-októberben, míg egy és két évvel korábban egyaránt 17-17 százalék.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Média

Harmincmilliós bírság a joghurtok miatt

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában, a fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forintra bírságolta a Zott Hungária Kft-t.

MTI Gazdaság

Nem is "bio" a Danone biojoghurtja

A francia Danone élelmiszeripari konszern a jövőben nem használhatja a biojoghurt elnevezést belföldi piacán - tette közzé a cég kedden Párizsban.

Nemzetközi gazdaság

Joghurtban fürödnek

A friss tejterméket előállító Stonyfield Farm többségi részesedésénekkivásárlásával megerősítette pozícióit az Egyesült Államok joghurtpiacán a francia Danone élelmiszer-ipari csoport.