szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Négyből három magyar fogyasztó egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert, és ezen a szokásán a jövőben sem kíván változtatni a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése szerint.

A GfK Hungária közleménye szerint a vásárlók a biológiailag ellenőrzött minőséget főként zöldség- és gyümölcs-, kenyér és ivólevek vásárlásakor tartják szem előtt. A felméréséből kiderült, hogy a válaszadók több, mint háromnegyede - mintegy 76,5 százaléka - egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert, további 13,4 százalékuk pedig csak nagyon ritkán tesz bevásárlókosarába ilyen terméket.

A ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származó élelmiszert legalább heti gyakorisággal vásárlók aránya mindösszesen 3,1 százalékra tehető.

A bioélelmiszerek közül - a kutatás szerint - legnépszerűbbnek a biozöldségek és gyümölcsök tűnnek. A tudatos biotermék-vásárlók 42 százaléka e termékcsoport árukínálatából választ. Biokenyeret közel minden harmadik, bio zöldség- és gyümölcslevet pedig minden negyedik biotermék-vásárló fogyaszt. A válaszadók 26,2 százaléka joghurtból, illetve kefírből, 25,8 százalék müzliből és müzliszeletből vásárol bioárut.

A bioélelmiszer beszerzési helyének meghatározására vonatkozó, több válasz megjelölését is engedő kérdésre a vásárlók legnagyobb arányban - 43 százaléka - a hipermarketeket említették. A válaszadók 25 százaléka piacon szerzi be az ökológiai minőségű élelmiszereket, 18 százalék a láncba szerveződött kisboltokat említette, míg 17 százalék nyilatkozott úgy, hogy ő maga termeli meg ezeket az élelmiszereket. A szaküzleteket, azaz bioboltokat a megkérdezettek 15 százaléka említette beszerzési forrásként.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HVG Gazdaság

Biopiacok Budapesten: borsos árak

„Bezzeg, amikor még paprika íze volt a paprikának…” – sóhajtanak fel a reggeliző-asztalnál a legkülönbözőbb generációk, amikor a vajas kenyérre helyezik a harsány színű, de kissé vízízű nagyüzemi zöldséget.